مجله فرهنگ

کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق مساجد اولویت سازمان تبلیغات اسلامی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی ، اولین مرحله از ساخت و ساز اجتماعی “امامت ملت” با ساماندهی محلات در سراسر کشور با محوریت مساجد و محلات امام انجام می شود.

به گزارش کندوج ، حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به نقش استراتژیک و تأثیرگذار مساجد در حوزه های مختلف دینی ، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: “مهمترین نمونه هسته مقاومت که امام خمینی (ع) بر آن تأکید کرده است” مسجد “است. بنابراین در تفسیر آن ، مسجدی مانند خندق است و مطابق با این دیدگاه فوق العاده؛ مرحله اول جامعه پذیری مبتنی بر الگوی “امامت ملت” با برنامه ریزی محلات در سراسر کشور با تأکید بر مسجد و محله امام انجام می شود.

وی افزود: از زمان آغاز دوره جدید فعالیت ، سازمان تبلیغات اسلامی بر طبقه بندی مساجد و سازماندهی فعالیت های فرهنگی در این منطقه بر اساس الگوی ‘محله’ تأکید ویژه ای داشته است. همچنین حائز اهمیت است که این سازمانها علاوه بر 4000 مسجدی که از آن بازدید می کنند و به دلیل تأسیس روحانیت حضور مستقیمی دارند ، در بسیاری از شهرها برای تعیین جماعت امام و رهبری عملکرد مساجد؛ نقش مهمی ایفا می کند.

نماینده دیوان عالی انقلاب فرهنگی گفت: علاوه بر مساجد ذکر شده ، هزار مسجد نیز در مناطق شهری انتخاب شده و با به روز کردن آنها ، الگوی مطلوب برای سایر مساجد و در همین ارتباط ساخته می شود؛ ایده اصلی سازمان تبلیغات اسلامی برای کاهش آسیب های اجتماعی ، ایجاد پایگاه های فرهنگی – اجتماعی با موضوع امام در مساجد در حومه شهرها است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: با جمع بندی اهداف ، ایده ها و برنامه های مختلف در این فصل و با در نظر گرفتن ورود در 31 آگوست “روز جهانی مساجد” ، به حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان ، معاون نماینده فرهنگی سازمان ، وظیفه “تمرکز با امور مسجد و امامت در یک بند ، کار را برای شروع “سازمان ارشاد” دنبال کنیم و امیدواریم با کمک خداوند؛ دلسوزی و مشارکت ادارات مربوطه در آینده نزدیک این موسسه فعالیت های خود را آغاز می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا