مجله عمومی

کاهش ۲۱ درصدی صادرات نفت عربستان

مطابق با پایگاه داده خبری ،
براساس داده های رسمی رویترز ، ارزش سالانه صادرات نفتی سالانه عربستان سعودی در سه ماه نخست امسال (2020) با 21.9 درصد به 11 میلیارد دلار کاهش یافته و به 40 میلیارد دلار رسیده است.

پس از مذاکرات در مورد کاهش تولید در کشورهای اوپک (اوپک) و متحدان آن ، معروف به اوپک پلاس و شروع جنگ قیمت سعودی و روسیه و شیوع ویروس کرونا ، در برنت بیش از 60 درصد سقوط کرد.

آمارهای رسمی عربستان سعودی همچنین می گوید دلیل اصلی کاهش صادرات نفت کاهش 20.7 درصدی ارزش کل کالاهای صادراتی در سه ماه نخست امسال بوده است.

چین در این مدت مقصد اصلی صادرات عربستان سعودی بود و ژاپن و هند در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. علاوه بر این ، چین منبع اصلی واردات نفت از عربستان سعودی بود.

عربستان سعودی گفت کسری بودجه برای سه ماه نخست امسال 9 میلیارد دلار بوده که درآمد نفتی آن 24 درصد به 34 میلیارد دلار کاهش یافته است.

دو روز پیش (شنبه 2 ژوئن) وزیران نفت و انرژی با 13 عضو اوپك و 10 متحد غیر اوپك (از جمله روسیه) برای یك كنفرانس ویدئویی در سه نشست در مركز تهران دیدار كردند.

در پایان جلسه اوپک ، وزیر نفت ما ، بیژن نامدار زنگنه ، گفت که پیش بینی ها به حقیقت پیوست: “تولید کنندگان بزرگ نفت ، اعضای گروه اوپک پلاس ، موافقت کردند که تولید روزانه نفت خود را با 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند ، که در ابتدا برای دو ماه برنامه ریزی شده بود. “یک ماه تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا