مجله عمومی

۱۰ ریزه‌کاری بیمه دانشجویی – کندوج

اطلاعات بیمه دانشجویی چیست؟ دانشجویان متقاضی این بیمه از این پس برای بیمه شدن چه باید بکنند؟ چقدر حق بیمه می پردازند و در ازای سپرده های خود چه خدماتی دریافت می کنند؟

به گزارش کندوج، این روزنامه جام جم امضای تفاهم نامه بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت علوم که با محوریت اجرای بیمه دانشجویی و سه روز پیش انجام شد، مهمترین اتفاقی است که جامعه دانشجویی ایران در سال جاری تجربه کرده است. بیانیه گفت. او نوشت. بر اساس اطلاعات تامین اجتماعی از 3 میلیون و 200 هزار دانش آموز تنها 25 هزار نفر بیمه شده اند که معادل 0.8 درصد دانش آموزان کشور است. با این پوشش کوچک، دوره دانشجویی زمانی برای تلف کردن زندگی است. روزهای بدون بیمه برای دانشجویانی که هنوز کار پیدا نکرده اند در سابقه بیمه افراد جایی ندارد. طبق قرارداد جدید، دانشجویان می توانند با سازمان تامین اجتماعی کشور مذاکره کنند، حق بیمه پرداخت کنند و از خدمات درمانی و مستمری حتی از کارافتادگی و فوت بهره مند شوند. علاوه بر اینکه دانشجویان بیمه دانشجویی دریافت می کنند، Tryggingastofnun ríkisins نیز از این موضوع منتفع می شود، زیرا از هر نظر که در تفاهم نامه امضا شود، بیمه دانشجویی منبع درآمدی جدید و پایدار برای Tryggingastofnun ríkisins است که می تواند بخشی از مشکلات مالی آن باشد.

برای اطلاع بیشتر از بیمه دانشجویی و اینکه دانشجویان متقاضی این بیمه از این پس برای دریافت بیمه چه کاری باید انجام دهند، چه میزان حق بیمه باید پرداخت کنند و در ازای سپرده های خود چه خدماتی را باید نزد مهدی شکوری، مدیر تامین اجتماعی تامین اجتماعی دریافت کنند. سازمان ما پاسخ به این سوالات و موارد دیگر را مورد بحث قرار داده ایم.

بیمه دانشجویی موضوع جدیدی نیست

با اینکه سه روز است که بیمه دانشجویی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، اما نزدیک به سه سال است که این بیمه در کشور برقرار و اجرا می شود. از پایه بیمه دانشجویی خود بگویید.

آره. بیمه دانشجویی از سال 1376 بر اساس اصل 29 قانون اساسی، قانون توسعه نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و نقش سازمان تامین اجتماعی کشور در گسترش نظام های مختلف تامین اجتماعی مطرح شده است. به این ترتیب این بیمه به عنوان بیمه افراد خوداشتغال و مشاغل آزاد تعریف شد، اما به دلیل جدی نگرفتن آن و عدم تدارک پیوست های تبلیغاتی و فرهنگی برای آن چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

این نشان می دهد که در سه سال گذشته تنها 10000 دانشجو جذب بیمه دانشجویی شده اند. امیدواریم از این پس با اقدامی که انجام می شود این تعداد رشد چشمگیری داشته باشد. همانند سه ماه گذشته با اطلاعات اندک موفق به جذب 15000 دانشجوی جدید شده ایم. مهمترین ویژگی بیمه دانشجویی این است که دانشجویانی که در طول تحصیل مشغول به کار نیستند، می توانند با اطمینان و امید به آینده بهتر درس بخوانند. زیرا سنوات تحصیلی دانشجو جزء دوران بازنشستگی وی است و پس از استخدام، این ثبت نام به شغل وی مرتبط می شود.

امروز ارسال کنید

دانشجویان چه زمانی می توانند برای بیمه نامه اقدام کنند؟

دانشجویان از امروز می توانند با مراجعه به سامانه غیبت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام و عقد قرارداد کنند. روال به این صورت است که متقاضیان باید پس از عضویت در سامانه ثبت نام کنند. یعنی شماره تلفن همراه و کد کشور را وارد می کنند و رمز می گیرند. سپس با آنها وارد سیستم شوید. به عبارت دیگر، دانشجویان برای ثبت نام در این دوره می توانند با ورود به سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از منوی تامین اجتماعی / جامع / بیمه جامع خانواده / توافقنامه تحصیلی، نسبت به بستن قرارداد بیمه دانشجویی و حق بیمه را در مهلت مقرر پرداخت کنید.
البته کسانی که قبلا بیمه نشده اند باید وارد سامانه شده و اطلاعات شناسایی خود را وارد کنند تا به آنها شماره بیمه اختصاص داده شود و سپس بقیه مراحل را انجام دهند.

کف و سقف درجه یک

دانشجویان برای هر حق بیمه چقدر ریالی می پردازند؟

بر اساس محاسبه حق الزحمه سال 1400 حداقل دستمزد به تصویب شورای کار می رسد. دو میلیون و 656 هزار خالی که برای بیمه 14 درصد 3118 هزار، بیمه 372 هزار و 478 هزار خالی است. با ضمانت 20 درصد البته دانشجویان حق انتخاب حقوق بالاتر تا هفت برابر حداقل دستمزد را نیز دارند. به این ترتیب دانشجویانی که بیمه خود را بر مبنای حداقل دستمزد هفت برابری با نرخ 1400 قرار می دهند، باید ماهیانه دو میلیون و 200 هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند.

چگونه و چرا معاینه پزشکی

هر فردی که قرار است بیمه شود ابتدا باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرد. آیا دانش آموزان نیز باید این سطح را طی کنند؟

آره. بیمه متقاضیان بیمه دانشجویی باید برای بررسی سلامت جسمی و روحی خود تحقیقاتی را آغاز کنند و در صورت تایید همه چیز به مرحله قرارداد بروند اما اکنون به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب و وجود مراکز درمانی زیاد در حال بررسی هستند. درخواست پزشک کنید اما در سیستم خدمات حضوری به آنها قول می دهیم که به پیشنهاد ما پاسخ دهند و هر زمان که شرایط مناسب باشد برای معاینه مراجعه کنند.

چند گروه در قانون تامین اجتماعی وجود دارد که از معاینات پزشکی معاف هستند. آیا این معافیت شامل دانش آموزان می شود؟

کسانی که قبلاً ثبت نام کرده اند از آزمون معاف هستند، مثلاً در مدت 10 سال قبل از تاریخ عقد، ثبت نام بیمه یک ساله داشته باشند که 90 روز آن متعلق به آخرین سال قبل از قرارداد تحصیلی است. کسانی که اگر بیمه نشده باشند یا پوشش بیمه ای آنها طولانی باشد باید برای معاینه پزشکی مراجعه کنند اما همانطور که گفتم در این مرحله موظف به انجام تحقیقات خواهیم بود.

سه گزینه برای دانش آموزان

همانطور که قابل درک است دانشجویان می توانند از سه طریق با سازمان تامین اجتماعی کشور قرارداد بیمه ببندند. درسته؟

آره. سه نوع حق بیمه دانشجویی وجود دارد که متقاضیان دانشجو می توانند از بین آنها انتخاب کنند، با این توضیح مهم که دو درصد حق بیمه نیز بر عهده دولت است. تعهد دولت به پرداخت سهم 2 درصدی بیمه دانشجویی در واقع تضمینی برای دانشجویان است که در آینده بتوانند از این ثبت نام بیمه استفاده کنند.

قیمت‌هایی که دانشجویان می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند، نرخ اضافه‌بار 14 درصد (120 درصد بیمه + 2 درصد سهم دولت) است که شامل خدمات بازنشستگی و بازنشستگی می‌شود و برای مجردها و کسانی که وابسته نیستند توصیه می‌شود. پرداخت 16% (14% سهم بیمه شده + 2% سهم دولتی) که شامل مستمری و مستمری و فوت و در نهایت پیشرفته ترین نسبت حق بیمه که 20% می باشد و شامل خدمات مربوط به بازنشستگی و ازکارافتادگی می باشد. و مرگ

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

متقاضیان بیمه دانشجویی چه مدارکی باید ارائه دهند؟

ما مدارک خاصی نمی خواهیم و کارت دانشجویی معتبر یا گواهی دانشگاه کافی است. بنابراین گواهی دانشجو یا گواهی کار باید در سامانه غیبت سازمان تامین اجتماعی کشور بارگذاری شود.

می دانید که این اسناد قابل جعل هستند. برای این موضوع چه برنامه ای اندیشیده اید؟

ثبت نام در بیمه دانشجویی بر اساس خود اظهاری می باشد. به همین دلیل به دانش آموزان عزیزمان اعتماد داریم. اما ما به وب سرویس های وزارت علوم متصل هستیم که کار تایید و تایید کارت دانشجویی و گواهی کار را انجام می دهد.

تخفیف زمانی برای دانشجویان

دانشجویان چند فرصت برای پرداخت حق بیمه ماهانه خود دارند؟

دانشجویان می توانند از یک ماه تا یک سال حق بیمه پرداخت کنند. این بدان معنی است که آنها یا ماهانه پرداخت می کنند یا حق بیمه یک ساله را با هم پرداخت می کنند. مشروط بر اینکه پرداختی از سال جاری اخذ نشود. بنابراین هرکسی که بخواهد هزینه بهمن ماه را پرداخت کند باید این پرداخت را تا پایان اسفند ماه پرداخت کند و کار را به فروردین سال آینده موکول نکند. مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه تا آخرین روز دو ماه بعد می باشد. بنابراین اگر فردی بخواهد در دی ماه حق بیمه را پرداخت کند تا پایان اسفندماه مهلت دارد. در صورت تاخیر در پرداخت، بیمه باطل می شود و متقاضی باید درخواست جدیدی ارائه دهد. البته، ما فرصت هایی را برای دانشجویانی که بنا به دلایلی حق بیمه را دیر پرداخت می کنند، ارائه می دهیم. بنابراین، هر کس می تواند به جای پرداخت حق بیمه به مدت سه ماه، هر چهار ماه یک بار این کار را انجام دهد. در واقع نوعی بخشش است که افراد را از ایجاد اختلال در بیمه نامه های خود باز می دارد.

وضعیت افراد متاهل و دانش آموز تحت تکفل

در بیمه دانش آموزی تکلیف دانش آموزانی که تحت تکفل والدین خود هستند و همچنین دانش آموزانی که تحت تکفل والدین هستند یا دارای همسر و فرزند هستند چیست؟

اولین نکته این است که اسپانسر بودن مانع از بستن قرارداد تحصیلی نیست و تداخلی با آن ندارد. مورد دوم این است که دانش آموزان مجرد و والدین آنها بیمه شده اند، طبیعتاً به آنها وابسته هستند و می توانند از مدارک پزشکی که دارند استفاده کنند. در نتیجه این افراد می توانند بدون پرداخت هزینه برای درمان هر یک از ساکنان از خدمات درمانی انجمن استفاده کنند. اما در صورتی که دانشجویی دارای والدین یا همسر و فرزندان تحت تکفل باشد و بخواهد از خدمات درمانی استفاده کند، علاوه بر پرداخت حق بیمه مربوط به مستمری و … درمان به ازای هر فرد، باید به ازای هر فرد تحت تکفل نیز پرداخت کند. پرداخت. نرخ درمان هر نفر در سال جاری برای هر نفر ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است. بدیهی است دانشجویان در طول قرارداد نمی توانند درمان را برای هر نفر انتخاب کنند و تنها گزینه هایی مانند بازنشستگی و از کارافتادگی را انتخاب می کنند.

تلاش برای تقویت بیمه دانشجویی

استقبال را چگونه پیش بینی می کنید؟ آیا طرح تبلیغاتی دارید؟

در حال حاضر 3.2 میلیون دانشجو در کشور تحصیل می کنند که جامعه بزرگی است. البته انتظار نداریم همه برای بیمه اقدام کنند اما امیدواریم نسبت قابل توجهی از آنها بیمه شوند. البته برای اطلاع رسانی به دانشجویان و معرفی بیمه دانشجویی برنامه هایی را در دستور کار داریم. این شامل تهیه مطالب آموزشی در قالب ویدئو یا فایل تصویری است که به سامانه خدمات از راه دور موسسه به آدرس es.Tamin.ir ارسال می کنیم. همچنین از وزارت علوم و وزارت بهداشت درخواست کرده ایم که این مطالب آموزشی را در پورتال دانشجویی خود قرار دهند تا حداکثر آگاهی را ایجاد کنند.

بیمه 18 تا 50 سال

آیا بیمه دانشجویی محدودیت سنی دارد؟

دانشجویان بین 18 تا 50 سال می توانند برای بیمه دانشجویی اقدام کنند. البته این به این معنا نیست که افراد بالای پنجاه سال نمی توانند تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار گیرند، بلکه مشمول بودن این افراد شرط است. افراد بالای 50 سال باید سابقه بیمه ای معادل بالای سن داشته باشند. به عنوان مثال، اگر دانشجویی 52 سال سن داشته باشد، باید دو سال سابقه بیمه داشته باشد یا فردی که 55 سال سن دارد، باید 5 سال سابقه بیمه داشته باشد تا بتواند از بیمه دانشجویی استفاده کند. البته کسانی که 108 سال سابقه بیمه برای تحصیل دارند عموما از شرط سنی معاف هستند. بنابراین دانشجویی که 65 سال سن دارد اما 50 سال سابقه بیمه دارد نیز می تواند از بیمه دانشجویی بهره مند شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا