کسب و کار ایرانیمجله عمومی

10 نکته مهم در تدریس آنلاین ریاضی که باید بدانید

10 نکته بسیار مهم در تدریس آنلاین ریاضی:

1. کودکان و نوجوانان را در فعالیت های خارج از منزل مشغول نگه دارید

عوامل حواس پرتی کودکان و نوجوانان را که تمرکز درس را مختل می کند، شناسایی و کنترل کنید. در طول درس، دانش آموز از تلفن همراه استفاده نمی کند. توییتر فیس بوک پست الکترونیک اگر در اینستاگرام مشغول هستید، یادگیری قطع می شود.

به خاطر داشته باشید که اگر کسی صدای شما را نشنود، قادر به درک جملات شما نخواهد بود و بنابراین نمی تواند بداند شما چه می خواهید. ابتدا سعی کنید کودکان را تشویق کنید که در حین یادگیری از شبکه های اجتماعی استفاده نکنند یا آنها را نبینند. با توجه به اینکه کودکان به صورت فیزیکی در کلاس حضور ندارند، سعی کنید در حین تدریس، آنها را وادار به ترک این وسایل کنید. یک کلاس دارای بخشی به نام تالار گفتگو است. در این بخش می توانید یک انجمن انجمن برای دانش آموزان ایجاد کنید تا زمانی را به مطالعه بگذرانند.

2. مطالب لازم را از قبل تهیه و آموزش دهید.

بر موضوع اصلی تمرکز کنید و آموزش را بر اساس دانش موجود دانش آموزان قرار دهید. آموزش را با موضوعاتی که دانش آموزان می دانند شروع کنید. این امر به ویژه در این مدل تدریس غیر مشارکتی اهمیت دارد. همانطور که می دانید، مطالب درسی اغلب در صورت عدم تکرار و تجدید نظر فراموش می شود. مثل این:

مقدار محتوای جدید را محدود کنید.

مطالب قدیمی را به صورت دوره ای مرور کنید تا فراموش نشوند.

در “سیستم درجه یک” می توانید اولین محتوای یک فایل را آپلود کنید. همچنین فیلمی از کلاس ضبط کنید و به مدت یک هفته در اختیار دانش آموزان قرار دهید. بحران کرونا مانند یک درس تابستانی است. مطالب باید به طور مرتب یادآوری شوند. همانند آغاز سال جدید و بازگشایی مدارس، مرور و تکرار دروس قبلی ضروری است تا دانش آموزان مطالب را به خاطر بسپارند. تعطیلات تابستانی باعث می شود دانش آموزان آموخته های خود را فراموش کنند که باید با مرور و یادآوری دانش آموزان اصلاح شود.

با افزایش سن، میزان فراموشی مطالب درسی پس از یک استراحت طولانی بسیار بالا خواهد بود. سعی نکنید همه مطالب را یکباره مرور کنید، کاری که می توانید در کلاس انجام دهید، اما کلاس درس نیست و دانش آموز حضور فیزیکی ندارد. به یاد داشته باشید که در شرایط آموزشی اضطراری هستید. بنابراین مطالب را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و در هر مرحله یک قسمت را به خاطر بیاورید و مرور کنید تا جا بیفتد و خاطره را تازه کند.

3. زمان مطالعه شما کوتاه خواهد بود.

به جای یک جلسه 60 دقیقه ای، دو جلسه 30 دقیقه ای انجام دهید. زمان را تقسیم کنید و استراحت بدهید تا دانش آموز فرصت یادگیری داشته باشد. حجم زیادی از مطالب را به یکباره به خواننده منتقل نکنید. در دوره های کوتاه و در بخش های کوتاه تدریس کنید. به آنها فرصت درک بدهید. مطالعات زیادی انجام شده است تا نشان دهد سبک یادگیری و تخصیص زمان می تواند اثر یادگیری را افزایش دهد.

4. اهداف این برنامه آموزشی را به وضوح بیان کنید.

شما می توانید موضوعات را در بخش نظرات مشترک سیستم کلاس ارسال کنید. معیارها و اهدافی را برای سنجش میزان تحصیلات خود تعیین کنید. اگر دانش‌آموزان از ابتدا بدانند مطالب چگونه خواهد بود، راحت‌تر یاد خواهند گرفت. اگر از همان ابتدا به آنها بگویید که چه چیزی را می خواهید به آنها بیاموزید، وقتی به آنها آموزش دهید بهتر متوجه می شوند. به قول یک پیرمرد، اگر مقصد خود را خوب ندانید، به آنجا نخواهید رسید. پس موضوع آموزش را واضح بگویید. سعی نکنید شفاف سازی کنید یا مبهم باشید. واضح صحبت کنید زیرا محتوای برنامه درسی برای معلمان آشنا و واضح است زیرا آنها همه مطالب را می دانند. دانش آموزان چیزی نمی دانند. هنگامی که شروع به تدریس می کنید، به آنها بگویید که چه چیزی را به آنها یاد خواهید داد و در پایان چه چیزهایی باید بیاموزند. با آنها صحبت کنید.

5. محتوای جدید را قالب بندی و قالب بندی کنید.

درست مانند ساختن یک ساختمان، محیط و لبه های درس را مشخص کنید تا دانش آموزان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و درس را درک کنند. شکل قالب را توصیف کنید تا بتوانید آن را تجسم کنید. دروس را دسته بندی و تقسیم کنید تا دانش آموز تصویر بزرگ را درک کند.

لایه های دستورالعمل:

درس را با یک مثال ساده اما دقیق توضیح دهید. سعی کنید با استفاده از برنامه های کاربردی ساده مثال های ساده اما قابل فهم برای آنها بیاورید.

گام به گام درس را یاد بگیرید و در هر مرحله فقط یک موضوع را توضیح دهید.

موضوعات جدید را مرور کنید و توضیح دهید که موضوعات جدید چگونه با یکدیگر ارتباط دارند.

جنبه های مختلف هر موضوع را باز کنید و همه جوانب را نشان دهید. با اصلاحات و مثال ها، گام به گام موضوعات جدید را معرفی و راهنمایی کنید.

ابتدا جمع بندی کنید و سپس موضوع را به تفصیل بیان کنید.

به طور کلی از مباحث ساده و کلی شروع کنید، مرحله به مرحله و نشان دادن ارتباط بین مباحث پیش بروید و با معرفی مباحث پیچیده تری به تدریج درس را با موضوعات پیچیده، گسترده و جامع تر کامل کنید.

روش هرم معکوس

قانون هرم: بیان ساده ترین و واضح ترین مضامین

سطح متوسط: بیان فرم پیچیده تر و دقیق تر

بالای هرم: جزئی ترین و جزئی ترین عبارات با مثال ها و داده های دقیق برای ساده سازی موضوع

تمرین ها و فعالیت ها باید متناسب با دانش، رشد و عمل دانش آموزان در رشد اولیه یا تدریجی آنها باشد. ساختار درس و محدوده مطالب باید مشخص باشد تا به نکات اصلی درس و شروع بحث برسیم. درس را با مفاهیم پیچیده و دشوار شروع نکنید. دانش آموز مفهوم درس را از دست می دهد و موضوع اصلی درس را نمی فهمد.

مانند توصیف جزئیات یک نقاشی بدون نشان دادن ایده کلی نقاشی به دانش آموز است. دانش آموز باید ابتدا نقاشی را از دور ببیند و بفهمد که در این زمینه تصویر چگونه به نظر می رسد تا تصویر کلی در ذهنش بماند و در مرحله بعد به آرامی جزئیات و سبک نقاشی را یاد بگیرد و جزئیات ریز را به او بگوید. از سبک نقاشی اگر از ابتدا روی جزئیات جدول تمرکز کنید، دانش آموز تصویر کلی ایجاد نمی کند و رابطه بین اصل و جزء را درک نمی کند.

6. از مطالب منظم و آموزش قبلی استفاده کنید.

همیشه بر اساس دانش و تجربه قبلی و سطح علمی دانش آموز، مطالب جدید را یاد بگیرید. مهم ترین قسمت آموزش، یادگیری دانش قبلی است، پس مقالاتی را بسازید که اساس موضوع را بدانند. تمرکز مطالعه همیشه بر یادگیری مادی و پیشرفته دانش آموزان است.

برای اطلاع از حجم و مقدار ذخیره قبلی و بررسی سطح دانش آنها می توانید یک یا دو سوال ساده و کوتاه در مورد درس های قبلی مربوط به درس جدید روز قبل از آنها بپرسید و مثلاً بپرسند. توضیح دهید که A و B و “C” در مورد بحث چه فکر می کنند و در مورد این مطالب چه چیزهایی را به خاطر می آورند. از آنها بخواهید که بنویسند و پاسخ ها را برای شما ارسال کنند. به این ترتیب، ابتدا می توانید دریابید که اطلاعات اولیه آنها چقدر ارزشمند است و برای ادامه دوره های جدید به چه موادی نیاز دارید.

بعد از پیش ارزیابی و قبل از شروع درس، شروع به تهیه مطالب جدید می کنیم تا دانش آموزان دقیقاً بدانند چه چیزی آموزش داده می شود.

ایجاد ساختار جدید درسی و پشتیبانی علمی و ارزیابی کلیه مطالب مرتبط با درس جدید و تهیه متن درسی جدید برای ارائه.

دانش آموز باید بداند که قرار است چه چیزی بیاموزد و در صورت فراموشی دانسته های قبلی خود که پیشینه موضوع جدید است بداند مطالب قدیمی را از کجا و چگونه بازیابی و مرور کند. به او کمک کنید و مطمئن شوید که برای یادگیری چیزهای جدید آماده است. این آمادگی چارچوب و پشتوانه اطلاعات اوست که نویدی برای آموختن درس های جدید است.

7. قبل از اینکه از آنها بخواهید روی تمرین ها کار کنند، مثال های زیادی در رابطه با درس به آنها بزنید.

مثال بزنید و تمرین های مشابه را حل و توضیح دهید و مدلی از رفتار حل مسئله را به آنها نشان دهید. یاد بگیرید چگونه تمرین ها را حل کنید و چرا و چگونه مسائل را با تمرین و استدلال و شواهد حل کنید. به این ترتیب در حل چنین تمرین هایی موفق می شوند.

مثلاً بازی جمع یا تفریق دو عدد، نوشتن اعداد زیر یک و سپس نوشتن یک، ده و صد در زیر یکدیگر را آموزش دهید تا کار آسان تر شود. ده به یک به آنها نشان دهید و یاد بگیرید که چگونه آن را بنویسید. سوالات و تمرینات را مرحله به مرحله توضیح دهید. به آنها نشان دهید که چگونه مشکلات را حل کنند.

هرگز اجازه ندهید دانش آموزتان شروع به حل مسائل جدید بدون حل و توضیح مثال هایی از مسائل کند. زیرا اگر بدون دانش امتحان شود و در حل آن شکست بخورد، احساس شکست می کند و وقت و انرژی و همچنین اعتماد به نفس دانش آموز را از دست می دهد. همیشه از دانش آموز حمایت کنید و نگذارید گیج شود. تصور نکنید که دانش آموز پس از چند بار آزمون و خطا و شکست های متعدد به طور خودکار پاسخ را پیدا می کند یا اینکه یادگیری از طریق خواندن حاصل می شود. این فقط اتلاف وقت است. همیشه با جزئیات برای آنها توضیح دهید.

همه دانش آموزان مطالب مشابهی را با سرعت و سرعت یکسان یاد نمی گیرند. همه آنها نیاز به تکرار و پشتیبانی دارند. سعی کنید راه های زیادی را برای توضیح اطلاعات به خاطر بسپارید تا بتوانید با بیان مسائل به روش های مختلف مطالب را برای دانش آموزان ذخیره کنید. آموزش مفاهیم جدید با استفاده از دانش و اطلاعات قبلی و پشتیبانی آن.

8. به دانش آموزان اطمینان دهید که حضور دارید.

با حضور خود به دانش آموزان خود کمک کنید و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کنید تا بتوانند با راهنمایی شما تکالیف خود را انجام دهند. به نگرانی های آنها رسیدگی کنید و آنها را تشویق کنید که درس های جدیدی بیاموزند. کلیه آموزش ها و فعالیت ها را انجام می دهد.

ابتدا درس را توضیح دهید.

در افکار خود خیلی آزاد و محدود نباشید تا آنها را وادار کنید به آنچه شما می خواهید گوش دهند. بعد از اینکه مطمئن شدید مطالب را درک می کنند به خود آزادی عمل بیشتری بدهید.

احتمالات مختلف را در نظر بگیرید و برای توضیح هر احتمال آماده باشید.

تمام نکات مهم و مفید را آموزش می دهد. به طور مستقیم از نکات کلیدی استفاده کنید.

رئوس مطالب پیشنهادی خود را دنبال کنید و تکالیف را به همان روشی که پیشنهاد دادید حل کنید و ابعاد مختلف درس جدید را معرفی کنید و سوالات مربوط به درس را از آنها بپرسید. هر چه زمان بیشتری را صرف کنید و تکالیف خود را با دقت بیشتری انجام دهید و گام به گام به دانش آموزان کمک کنید، شک و تردید و عدم اطمینان کمتری در چشمان دانش آموزان خواهید دید.

راهنما باشید و سر راه آنها قرار نگیرید. همانطور که آدام باکسر در این قسمت تاکید می کند، اطلاعات کوچک، گیج کننده و مبهم ندهید و تفکر و تفکر دانش آموزان را هدایت کنید.

او معتقد است ابتدا باید فضای محدودی به ذهن و تفکر دانش آموز داد تا به خوبی با موضوع جدید آشنا شود. هنگامی که مطمئن شدید که آنها این درس را آموخته اند، فضای ذهنی خود را گسترش دهید و افق دید خود را گسترش دهید. در این مرحله می توانند مطالب را خودشان جمع آوری کنند.

به عنوان یک معلم، همه جوانب و امکانات را برای یک درس جدید از قبل آماده کنید. تمام مشکلات و نکات گمراه کننده را از قبل برنامه ریزی کنید و آنها را آماده کنید تا بتوانید به سوالات دانش آموزان سریع پاسخ دهید و ایده های آنها را روشن کنید. همیشه مثال‌ها و تمرین‌های اضافی زیادی آماده داشته باشید تا اگر مطالب برایتان نامشخص است، بتوانید با مثال‌های فراوان توضیح بیشتری بدهید.

9. حمایت از فرآیند یادگیری فعال دانش آموزان

نظارت بر روند یادگیری دانش آموزان. بگذارید مطالب و مفاهیم را یاد بگیرند. آنها را در حافظه کوتاه مدت خود بگذارید و در مرحله بعد آموخته های خود را به حافظه بلند مدت آنها منتقل کنید و با حل مسائل تکرار کنید و به خاطر بسپارید. در این مرحله آنها قادر خواهند بود مطالب آموخته شده را بازیابی و به کار گیرند.

مطالب درسی را شبیه سازی کنید و از مدل های تصویر ذهنی استفاده کنید. مطالعه سرفصل های درسی به خودی خود کافی نیست. تکالیف را به دانش آموزان اختصاص دهید (بخشی از تکالیف در یک سیستم کلاسی وجود دارد). سوالات مختلف بپرسید تا آنها را وادار به فکر کردن و یافتن پاسخ کنید. سوالات مختلفی که شامل جنبه هایی از کی، کجا، چه کسی، چرا می شود. با بررسی پاسخ های صحیح، مطمئن شوید که دانش آموزان می توانند به سؤالات پاسخ دهند و مطالب برای آنها مناسب است. به این ترتیب مطالب را عمیقاً یاد می گیرند و مدت زمان بیشتری در حافظه آنها باقی می ماند. زیرا اگر آموزش شما سطحی باشد به سرعت فراموش می شوند. در این زمینه حتما از منابع آنلاین استفاده کنید.

10. اجازه دهید دانش آموزان درس را به طور کامل مطالعه کنند.

از تمرین ها برای مرور مطالب مطالعه، کلمات کلیدی درس و مثال های درسی برای یادگیری درس استفاده کنید. با استفاده از کلمات و عبارات ساده خود، مفاهیم آموخته شده در درس های قبلی را توضیح دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، مطالعه به تنهایی باعث افزایش عمق یادگیری نمی شود.

شما می توانید در هر قالب و قالبی سوال بپرسید. از آزمون‌ها و آزمون‌های آنلاین، فلش کارت‌ها، فایل‌های کامپیوتری، روزنامه‌نگاری دیواری، Fionowis استفاده کنید. به دانش آموزان بگویید که از کلمات کلیدی در حاشیه درس استفاده کنند تا به آنها کمک کند یادداشت برداری کنند و مطالب را به خاطر بسپارند.

ارسال مطالب به گروه های دانش آموزی به صورت مکتوب و آنلاین و بهبود دروس یادگیری. صدها مقاله در اینترنت وجود دارد. از آنها استفاده کن. اگر فکر می کنید که باید همه مواد را از ابتدا تهیه کنید اشتباه است. از مواد موجود تهیه و طراحی شده توسط معلمان حرفه ای استفاده کنید.

ریاضی لوتوس

لوتوس به معنای گل نیلوفر آبی است و به‌عنوان سمبل و نماد همگانی مطرح شده است. هدف ریاضی لوتوس، شکوفایی تحلیل درست و همگانی کردن ریاضی در ایران عزیزمان هست، به شکلی که در دورترین نقاط این مرز و بوم، عزیزان ما از آموزش با کیفیت بالا برخوردار باشند.
دکمه بازگشت به بالا