مجله بانوان

سرمربی والیبال دختران جوان: فرصت کمی تا قهرمانی آسیا داریم/ در کاپ ایتالیا شرکت می‌کنیم

پدیده بلوری زاده می گوید زمان کمی تا مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا باقی نمانده است اما تلاش می شود بعد از جام حذفی ایتالیا گروه اصلی مشخص شود.

به گزارش کندوج، لیگ برتر والیبال بانوان با قهرمانی اسانس باریج کاشان به پایان رسید. در پایان لیگ، اردوهای تیم ملی برای آماده سازی تیم های دسته های مختلف برای بازی های آینده برگزار می شود.

پدیده بلوری زاده، سرمربی تیم ملی بانوان جوان درباره کیفیت بازی های لیگ به کندوج گفت: به دلیل اینکه تیم های شرکت کننده و تعداد بازی ها در هفته بیشتر بود، جذابیت بازی ها بیشتر شده بود. اما چون تیم ها دیر بسته می شدند، فرصتی برای آماده شدن ندادند.» و گاهی اوقات بازیکنان در این سفرها خسته می شدند. با این حال، لیگ خوب بود.

وی درباره قهرمانی باریج اسانس گفت: تیم کاشان جدای از اینکه قدم به قدم ظاهر شد و به تدریج در تیم انسجام پیدا کرد، خیلی هم خوب بود. برخی از بازیکنان او ژنرال و برخی از جوانان در دوران اوج خود بودند. با این حال، فکر می‌کنم تمرینات تیم نیز به آنها کمک زیادی کرد و اغلب کادرفنی بازیکنان را از بحران نجات داد که در حفظ انسجام تیم نتیجه بسیار خوبی داشت.

وی افزود: ذوب آهن با مشکل مواجه شد. او یکی از بازیکنان فنی خود را از دست داد و فرستاده این تیم نیز از ناحیه مچ دست احساس ناراحتی کرد. فکر می کنم تیم خیلی خسته بود، چند بازیکن و مربی مریض شدند. اینها مسابقات ورزشی هستند و تیم ها باید تلاش بیشتری برای حفظ موقعیت خود داشته باشند زیرا حفظ موقعیت دشوارتر از رسیدن به آن است.

بلوری زاده درباره بازیکنان جوانی که از لیگ برتر به تیم ملی دعوت شدند، گفت: ما همه چیز را در لیگ برتر به اردو دعوت کردیم و همگی جزو بازیکنان مورد اعتماد ما هستند.

وی در خصوص جایگاه تیم ملی جوانان و رقابت های پیش روی این تیم گفت: قبلاً اردوها انتخاب می شد اما اکنون تیم تعطیل است و اردوهای آماده سازی برگزار می شود. دعوتنامه به ایران ارسال شد و آقای داورزنی و خانم محمدیان با اعزام تیم به بازی تدارکاتی برای مسابقات قهرمانی آسیا در تیرماه موافقت کردند. 15 بازیکن را به ایتالیا می بریم، بعد از آن تقریبا به تیم اصلی می رسیم و مراحل آماده سازی برای مسابقات آسیایی ادامه دارد.

وی گفت: بازیکنان با تیم های خود در لیگ دسته اول و دسته اول قرارداد داشتند و هدف ما این بود که بازی های لیگ به آنها کمک کرده و در زمین تجربه کسب کنند. البته جدای از یک، بازیکنان لیگ برتری دو بازیکن در زمین نبودند و این یکی از مشکلاتی است که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم، اما تلاش می کنیم انسجام و تیم مناسب را برای ایران آماده کنیم.

وی در پاسخ به رابطه اش با کمپدلی، سرمربی ایتالیایی قهرمانان گفت: سرمربیان همه تیم های ملی قبل از آمدن خانم کمپدلی با خانم محمدیان جلسه ای داشتند و تبادل اطلاعات کردند. خانم کمدلی هم در تمرینات ما هر وقت فرصتی برای تست لیگ قهرمانان داشت سر تمرین می آمد، بنابراین اگر بازیکنی بعد از مسابقات نوجوانان بتواند به لیگ قهرمانان برود از این به بعد تست می شود. این ارتباط وجود دارد اما از آنجایی که الان سه تیم ملی در اردو حضور دارند و خارج از اردوی چمران هم تمرین می کنیم، فکر نمی کنم از این به بعد رسیدن همه تیم ها آسان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا