مجله عمومی

صید کوسه‌ماهی در آب‌های بوشهر ممنوع است/ برخورد با صیادان متخلف – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی بازدار صبح یکشنبه در جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات شیلات اظهار داشت: با توجه به درخواست اداره کل محیط زیست منطقه بوشهر مبنی بر ممنوعیت صید کوسه ، این موضوع به صیادان گزارش شده است.

مدیر شیلات منطقه بوشهر و با اشاره به اینکه کوسه ها از گونه های در معرض خطر هستند ، افزود: در این راستا با صیادان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به ممنوعیت صید کوسه در تمام ماه های سال ، گفت: ملوانانی که عمدا یا غیر مستقیم کوسه را صید می کنند ، متخلف محسوب می شوند.

بازدار گفت: اگر تخلفات صیادان در حین ممنوعیت صید و شناور تشخیص داده شود مشمول محرومیت طولانی مدت می شوند و به دادگاه معرفی می شوند.

وی تاکید کرد: ما از همه صیادان می خواهیم که از وسایلی که منجر به صید هدفمند این ماهی می شود ، حتی اگر با صید غیرمستقیم روبرو هستند ، خودداری کنند و آن را رها کنند.

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اداره کل محیط زیست منطقه بوشهر با استناد به مصوبه سازمان محیط زیست 2014 که به روش ارزیابی تقاضای صید و صید گونه های حفاظت شده موضوع ماده 3 می پردازد. قانون ماهیگیری و صید ، دارای 300 میلیون ریال اعلام شده است.

علیرغم تأکید انجمن ناظر بر ماهیگیری در منطقه بوشهر ، اما به دلیل گران بودن قیمت جریمه و گوشت کوسه ، این ماهی ها در معرض خطر قرار گرفته اند.

وزارت محیط زیست منطقه بوشهر در نامه ای به شیلات بوشهر درخواست کرد که ممنوعیت صید کوسه در خلیج فارس مجدداً به صیادان ابلاغ شود و از آنها خواست تا به طور جدی از صید دست بکشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا