مجله فرهنگ

غرب از طریق رسانه‌هایش اخبار نادرست از مذاکرات منتشر می‌کند/ اسیر جنگ تبلیغاتی نشویم

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی آلتینگی تاکید کرد: مردم، مسئولان و رسانه ها نباید در میانه مذاکرات گرفتار تبلیغات و جنگ رسانه ای غرب شوند. ، انتشار مطالب اشتباه برای تأثیرگذاری بر اذهان عمومی و فشار روانی بر مذاکرات.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با کندوج، به تحلیل رویکرد رسانه های غربی در مذاکرات گفت: رسانه های غربی به دلایل مختلف سعی در تاثیرگذاری بر فضای مذاکرات دارند.

وی افزود: بخشی از ابزار سیاست خارجی غرب، رسانه ها هستند و رسانه ها به دلیل استفاده گسترده در دنیا، مطالبی را از دستگاه دیپلماسی غربی منتشر می کنند یا مطالبی را که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد. این شامل مواردی می شود که از مجاری دیپلماتیک گزارش نمی شود یا امکان انتشار اخبار نادرست از زبان مقامات دیپلماتیک وجود ندارد. این رسانه ها این موضوعات را شایعه یا اخبار منبعی که هویت آن مشخص نیست گزارش می دهند.

این نماینده مجلس افزود: این رسانه ها نیز برای جلب توجه خبرگزاری های دنیا و در عین حال از دست ندادن تمرکز و اهمیت گام برمی دارند.این خبرها را با تیتر منتشر می کنند; در این میان باید توجه داشت که غرب در حال جنگی همه جانبه علیه ماست. بخشی از این جنگ اقتصادی و امنیتی و بخشی نظامی و دیپلماتیک است. جنگ سیاسی نیز در مذاکرات صورت می گیرد و بخشی از جنگ روانی در رسانه ها انجام می شود.

رحیمی جهان آبادی افزود: غربی ها از فعالیت رسانه ای و جنگ روانی در افکار عمومی جهان به عنوان بخشی از سیاست خارق العاده خود استفاده می کنند تا افکار عمومی ما را تحت فشار قرار دهند و فضای اقتصادی و اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار دهند و به اصطلاح تنش ایجاد کنند.

وی یادآور شد: همزمان با مذاکرات اتفاقات مختلفی می افتد. اول اینکه رسانه های غربی اخبار کذب منتشر می کنند. رژیم صهیونیستی همچنین مرتباً تهدید می کند که به توافقات مناسب، انجام حملات نظامی و به طور مرتب شرایط جنگی را برعهده می گیرد و تبلیغات تهدیدآمیز در سراسر جهان پخش می کند. موضوع دیگر این است که غربی ها این موضوع را مطرح می کنند که مذاکرات به نتیجه نمی رسد و ما زمان زیادی نداریم و ایران در آستانه دستیابی به بمب هسته ای است و درباره آن داستان می گوید.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این رفتار همراه با انتشار اخبار کذب و تبلیغات رسانه های غربی از جمله رویترز، بسته کامل سیاست غرب در قبال ما است. آنها با کشوری در حال توسعه روبرو شدند که در ابتدا فکر می کردند قدرت نظامی، سیاسی، مقاومت عمومی و قدرت چانه زنی چندان زیاد نیست.

وی ادامه داد: در نگرش غربی، ایران کشوری همتراز با بسیاری از کشورهای خاورمیانه بود که با کمترین فشار، تهدید و تحریم تسلیم شدند، اما با کشوری مواجه شدند که دهه‌ها مقاومت کرده و توان نظامی و قدرت نظامی خود را حفظ کرده است. نفوذ سیاسی افزایش یافته است. مشکلات درونی او برطرف شده است. با وجود همه مشکلات و سختی ها فضای متشنج و فرعی که غربی ها در جامعه ما انتظار دارند به مردم معرفی نشده است و مردم مدارا و بینشی عاقلانه به آینده دارند به امید حل مشکلات.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: این مسائل باعث شده که غربی ها نسبت به ایران احساس ضعف کنند و دیگر آن جایگاه غالبی را که در مذاکرات و چالش با کشورهای در حال توسعه علیه ایران داشتند، نداشته باشند. بنابراین طبیعی است که این رفتار و اخبار توسط رسانه های غربی به عنوان بخشی از نظام دیپلماسی غرب منتشر شود.

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و امور خارجی آلثینگی در پایان گفت: در آستانه توافق، غربی ها سعی می کنند مطالب نادرست و همچنین حقایق درست را منتشر کنند تا بر افکار عمومی تأثیر بگذارند و اقدامات لازم را انجام دهند. فشار روانی بر فضای مذاکره.»

وی خطاب به مسئولان گفت: در بخش‌های مختلف دولت می‌توانیم در موضوعات مختلف اختلاف نظر داشته باشیم، اما مذاکرات هسته‌ای یک موضوع ملی است. منافعی که در مذاکرات هسته ای دنبال می شود، منافع حزبی، طیفی و دولتی نیست، بلکه منافع ملی است، ما آسیب های اقتصادی دیده ایم و ملت به خاطر این منافع چندین دهه تحت فشار بوده است. بنابراین، مسئولان باید مراقب باشند که در حوزه نفوذ متخصصان غربی و رسانه‌ای، اختلافاتی از جمله اختلافات در حوزه‌های مختلف، بین مجلس و دولت و بین دولت‌ها و سایر بخش‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: علاوه بر این، انتظار نمی رود رسانه ها و مردم اسیر جنگ های تبلیغاتی و رسانه ای غرب شوند و واقعیت های مذاکرات را از زبان مذاکره کنندگان خودمان بشنوند. زیرا چیزی برای پنهان کردن از مردم وجود ندارد. نظام ما به مردم وابسته است. از طرف دیگر غربی ها همیشه وانمود می کنند که بخشی از مذاکرات پنهان است و مسئولان ما دوست ندارند مردم را مطلع کنند و این غربی ها هستند که این جنبه ها را افشا می کنند. معمولا دروغ می گویند و این کار برای ایجاد جنگ روانی و تفرقه بین بخش های مختلف حکومت و ایجاد جنگ روانی بین مردم انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا