مجله فرهنگ

احتمال افزایش پروازهای سوریه از ایران

رئیس انجمن حج و زیارت از احتمال افزایش تعداد فرودگاه های سفر زیارتی به سوریه خبر داد و گفت: در سفری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، در خصوص افزایش پروازها با مقامات سوریه صحبت و گفتگو شد. ”

به گزارش کندوج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان که سه شنبه شب به همراه یک هیئت بلندپایه اقتصادی و سیاسی ایرانی به سرپرستی وزیر راه و شهرسازی به سوریه رفته بود، در حاشیه این دیدار حضور داشت. دیدار با مقامات سوری: همراه با وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیته مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری، سفرهای زیارتی و زیارتی نیز رصد شد.

وی افزود: در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه موضوع حذف زائران ایرانی از بخشنامه 2017 گردشگری مذهبی در این کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مسئولان مربوطه بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهند.

رئیس سازمان عتبات عالیات گفت: در دیدار با نخست وزیر سوریه، توسعه زیارتی مورد نظر مردم ایران را بررسی کردیم و قرار است از استان های مختلف زائر اعزام کنیم. وزارت گردشگری و ارائه کمک های لازم.

رشیدیان به دیدار با وزیر حمل و نقل سوریه اشاره کرد و گفت: در این جلسه بحث افزایش تعداد محموله ها از 5 استان به 6 استان کشورمان مطرح شد، اما به جز ماهان، 5 شرکت دیگر نیز متقاضی پرواز هستند. سوریه. و قول همکاری داد.»

وی افزود: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر ارائه خدمات فرودگاهی و کمک های مورد نیاز برای پروازهای زیارتی نظارت دارد.

رئیس انجمن حج و زیارت ادامه داد: در جلسه ای که با وزرای مختلف داشتیم، روحیه کلی بر توسعه همکاری ها بود که امیدواریم ظرفیت و زمینه لازم برای توسعه زیارت ایجاد شود. ” یکی از موضوعات مهمی که در حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، «ساخت مسیرهای زمینی» بود تا زائران در صورت امکان از طریق عراق وارد سوریه شوند. در این پیگیری فرض بر این بود که شرایط این مهم از طریق راه و راه آهن تامین شود.

به تازگی در پی توافق با دولت سوریه، ارسال کاروان های زائران ایرانی به سوریه پس از دو سال وقفه از سر گرفته شده است. تا امروز گروه های کوچک 25 نفره از تهران به دمشق اعزام شده اند. هزینه پروازهای ایران به عراق طبق اعلام سازمان حج و زیارت حدود 9 میلیون و 200 هزار تا 9 میلیون و 600 هزار تومان است و این هزینه برای پروازهای سوریه 9 تا 10 میلیون تومان برآورد شده است. . هزینه بالای پرواز به این دو کشور باعث افزایش تقاضا برای پرواز به این دو کشور شده است.

سازمان حج و زیارت با وزارت کشور سوریه برای اعزام سالانه 100 هزار زائر ایرانی به این کشور به توافق رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا