مجله فرهنگ

بودجه حوزه علمیه خواهران جوابگوی نیازها نیست

کندوج/ قم رئیس شورای سیاستگذاری روحانیت خواهران کشور گفت: بودجه روحانیت خواهر جوابگوی نیازها نیست و همیشه از کمبودها صحبت می شود.

آیت الله مرتضی مقتدایی روز شنبه در مراسم افتتاح 22 ساختمان و بررسی 12 پروژه آموزشی و کمک آموزشی مدرسه خواهران با اشاره به کمبود مداوم بودجه در این حوزه گفت: این کمبودها همواره یکی از اصلی ترین موارد است. مسائل در جلسات مربوط به مدرسه خواهر بحث شده است.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که کارهای انجام شده در این مجموعه به دلیل کمبود بودجه نباید کم و کاستی داشته باشد، افزود: از شورای اسلامی می خواهیم که در تخصیص اعتبار به حوزه علمیه خواهران توجه ویژه ای داشته باشد. . . “

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت قبل زنانی که تصمیم به تحصیل در رشته الهیات داشتند با مشکلاتی چون کمبود معلم و کمبود بودجه مواجه بودند که به دست مبارک ایشان انجام شد، ادامه داد:

مقتدایی افزود: در حال حاضر حدود 500 مدرسه با بیش از 160 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و دوره خواهران هم اکنون بیش از 70 هزار دانش آموخته دارد. معلمان Systraskólinn نیز از این مدارس فارغ التحصیل می شوند.

وی افزود: مدارس خواهران فعالیت های خوب و ارزشمندی دارند و باید با توسعه مدارس پاسخگوی علاقه مندان باشیم تا هیچکس از تحصیل در حوزه علمیه محروم نشود.

غلامحسین محمدی زاده وزیر کمک و منابع انسانی مهد کودک ایسلند نیز در این مراسم که بودجه عمرانی این موسسه در سال 96 بالغ بر 40 میلیارد تومان بوده و همچنان به همین میزان است، خواستار افزایش اعتبارات توسعه برای ارتقاء شد. کیفیت و حجم پروژه ها مجموعه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا