مجله علمی و سلامت

روند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا / آمار واکسیناسیون در کشور

رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر اعلام کرد: اولین واکسیناسیون علیه کرونا در ایران تا به امروز ۸۲ درصد و در اروپا ۶۴ درصد است.

به گزارش کندوج، دکتر. محمدمهدی گویا گفت: میانگین کشوری اولین واکسیناسیون برای افراد 12 سال به بالا تا به امروز در ایران 82 درصد و در اروپا 64 درصد است.

وی در سخنانی در وبینار نمایندگان سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: میانگین کشوری نوبت دوم واکسیناسیون 12 سال به بالا 65 درصد است، میانگین کشوری دور اول واکسیناسیون برای افراد 18 سال و بالاتر. مسن تر. 83 درصد، میانگین کشوری دور دوم واکسیناسیون 18 سال و بالای 66 درصد، میانگین کشوری اولین واکسیناسیون برای گروه سنی 12 تا 18 سال 83 درصد و میانگین کشوری دومین واکسیناسیون برای افراد 12 تا 12 سال. 18 سال 54 درصد بود.

وی ادامه داد: دغدغه فعلی ما پوشش گروه های سنی 60 سال به بالا در دور سوم واکسیناسیون عروق ویروس کرونا است اما دستورالعمل ها در دانشگاه علوم پزشکی کشور ارائه شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: امیدواریم با افزایش میزان و تکمیل واکسیناسیون این گروه بتوانیم به رده های سنی پایین برای سومین واکسیناسیون برسیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه های واکسیناسیون خطرناک باید در مناطق پرخطر برای گروه های پرخطر فعالیت بیشتری داشته باشند. به خصوص برای کسانی که در ایران نیستند که پوشش آن حدود 30 درصد است، هنوز دور از انتظار هستیم.

وی گفت: در عین حال بیش از 2 میلیون واکسن در نوبت اول و دوم واکسیناسیون برای غیرایرانیان انجام شده است.

کاهش تمایل به بستری شدن و مرگ در هفته 91 اپیدمی کرونری

مدیر مدیریت بیماری های واگیر در ادامه بررسی وضعیت اپیدمی تاج در کشور به صورت هفتگی گفت: هفته چهارم آبان ماه 1400 در راستای هفته 91 اپیدمی تاج در کشور بود. این هفته شاهد تداوم روند کاهشی پذیرش و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان بودیم.

وی افزود: روند سرپایی نیز کاهش چشمگیری داشته و از 53 هزار در 41 هزار مورد افزایش یافته است. تعداد قربانیان از 964 به 833 افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در استان تهران با جمعیت و اهمیتی که دارد، تعداد پذیرش‌های بیمارستانی از 1015 نفر به 934 نفر و در بخش سرپایی از 2427 نفر به 1555 نفر و تعداد فوتی‌ها از 135 نفر به 106 نفر کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت استان هایی مانند ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و چهارمحال و بختیاری خواستار اقدام برای مهار این توسعه شد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، وی میانگین کشوری فوت به ازای هر میلیون نفر را 10 نفر اعلام کرد و گفت: گلستان با 2 مورد در میلیون نفر کمترین و بوشهر با 30 و خوزستان با 21 درصد بیشترین مرگ و میر را در بین استان ها در هفته جاری داشته اند. . داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا