مجله فرهنگ

سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور زیبنده نیست/ فرهنگ در چک لیست استاندار گلستان نیست

کندوج/ گلستان نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ویژه فرهنگ، گفت: متاسفانه سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از دو درصد است که زیبا نیست. ”

دکتر. غلامرضا منتظری صبح امروز در مراسم تکریم و تقدیم مدیرکل ارشاد استان گلستان اظهار داشت: فرهنگ مرز جداکننده کشورهاست و آنها را از یکدیگر جدا می کند و به آن هویت می بخشد، با گشودن دریچه فرهنگ، شکوهمند. تجلیات چون خواهیم دید

وی در سخنانی از فرهنگ و جایگاه، افزود: هر کشوری در جایگاه یک فرهنگ قرار دارد، برخی از کشورها در این بهره وری و مزیت نسبی گوی سبقت را ربودند، از جمله ایران اسلامی با تاریخ و فرهنگ عالی مثال زدنی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلستان رهبری فرهنگی را در سایر نقاط کشور قبضه کرده است، یادآور شد: گلستان در عرصه های مختلف فرهنگی مفاخری دارد که برخی از آنها شهرت جهانی دارند. است.

منتظری تاکید کرد: امروز مسئولیت بزرگ فرهنگ و ارشاد گلستان به فردی جوان و توانمند از این دولت کل سپرده شد و اولین توصیه من به دبیرکل جدید، توصیه پیامبر اکرم (ص) به ابوذر است. که گفت دریچه فرصت به روی مردان باز می شود، اما تو نمی دانی کی بسته می شود، پس باید طوری رفتار کنی که اگر فردا حضور داشتی سربلند باشی و اگر نبودی نکن. انگشت پشیمانی و پشیمانی را گاز بگیر

وی بر ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی های فرهنگی، هنری و ادبی در این عرصه تاکید کرد و تاکید کرد: ابتدا به فضایی مناسب برای رشد و شکوفایی نیاز داریم؛ شکوفایی استعدادها.

نگاه استاندار گلستان به یک فرهنگ خاص

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در سفر بعدی رئیس جمهور به گلستان غبار محرومیت از سیمای فرهنگسرای گلستان زدوده شود و گفت: مسئولیت باید بر دوش جوانان مسئولیت پذیر و انقلابی جوانان باشد. .

منتظری گفت: همیشه از اهمیت، نقش و جایگاه و تحول فرهنگ صحبت شده است، اما هیچ دولتی عملاً به لحاظ واحدی به فرهنگ توجه نکرده و سهم فرهنگ در بیت المال کمتر است. اما دو درصد. «زیبا نیست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نباید به حاشیه برود گفت: از استاندار گلستان می خواهم نگاهی به حوزه فرهنگ های خاص داشته باشد که متاسفانه مسائل فرهنگی در لیست استانداران گلستان نیست و معیشتی، اقتصادی و اشتغال را شامل می شود. است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا