مجله علمی و سلامت

ضرورت تدوین طرح جامع امداد و نجات در کشور / تداوم واکسیناسیون و پایش کرونا در مرزها

رئیس هلال احمر در بازدید از سازمان امداد و نجات و دیدار با امدادگران، در دیدار با مسئولان این سازمان بر لزوم تدوین طرح جامع امداد و نجات و در نظر گرفتن تهیه نقشه خطر زمین در این طرح تاکید کرد.

به گزارش کندوج؛ دکتر. پیرحسین کولیوند در دیدار با مسئولان سازمان امداد و نجات، این سازمان را یکی از مهم ترین و پربارترین سازمان ها در هلال احمر دانست و افزود: اگر توفیق خدمت در این سازمان ارائه شود، نتیجه آن است. از تلاش‌های تک تک امدادگران و کارکنان. «بنابراین ضروری است که ما به عنوان ساکنان هلال احمر عمل کنیم و از انحصار اجتناب کنیم. با کار تیمی می توانیم در جهت تحقق و پیشبرد اهداف عالی هلال احمر گام برداریم.

طرح جامع نجاتی که اکنون ژنرال ها برای آن آماده شده اند باید با کمک کارشناسان و اساتید تدوین شود و برای رسیدن به آن باید از همه توان خود استفاده کنیم. هم ظرفیت داخلی و هم ظرفیت سازنده و نقد بیرونی. با بهره گیری از این قابلیت ها و بهره گیری از نقاط قوت تیم مشاوره خود، می توانیم یک طرح جامع نجات را در قالب نرم افزار یا سخت افزار توسعه دهیم و کیفیت خدمات را بهبود بخشیم و عملکرد خدمات امداد و نجات را بهبود بخشیم.

وی تعیین نیروی انسانی و فضا و امکانات مورد نیاز، اهداف طرح، تقویت جایگاه اجتماعی و روحیه نشاط، جهادی و پرتلاش امدادگران را تدوین برنامه جامع کمک رسانی دانست و تاکید کرد: حفظ و تقویت روحیه داوطلبانه. امام خمینی. ما احیا کردیم، اولویت مردم است و باید با آموزش های تخصصی روحیه امید، ایثار، ایثار و مسئولیت امدادگران را روشن کنیم چرا که در هلال احمر وجود دارد.

کولیوند با اشاره به برنامه ریزی و پیگیری های مستمر برای بهبود خدمات و فعالیت های هلال احمر افزود: تلاش اصلی مردم خدمت رسانی به مردم است. در خدمت به مردم باید درد را کم کنیم و بار را از دوش آنها برداریم. این خدمت ارزشمند است و مردم آسیب دیده از سیل، زلزله و… ابتدا به خدا و سپس به دستان پرتوان امدادگران امیدوارند.

پیش بینی و پیشگیری از حوادث نوعی امداد رسانی است

وی بر لزوم ایجاد طرح ریسک در سطح کشور تاکید کرد و افزود: اولین وظیفه ما پیش بینی و پیشگیری از حوادث و بلایا است و این طرح به نوعی امدادرسانی است. با تهیه و مستندسازی خطرات مشترک، اطلاعات و آگاهی و آمادگی مردم نیز ارتقا می یابد.

تاکید بر تداوم برنامه واکسیناسیون و کنترل مرزها

رئیس هلال احمر تاکید کرد: تلاش هلال احمر برای نظارت بر مرزها و واکسیناسیون هموطنان در برابر بیماری عروق بیماری کرونا قلب با جدیت بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد و گزارش این خدمات به رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر ارسال خواهد شد. سلامت «خدمات هلال احمر باید مستند باشد تا مردم ببینند با این جمعیت چه می شود.

آمادگی در برابر بلایا بیش از 60 درصد است

کولیوند همچنین بر آمادگی بیش از 60 درصد هلال احمر برای مقابله با حوادث و سوانح تاکید کرد و گفت: تعیین تعداد پایگاه ها، آمبولانس ها و… در صورت نیاز، باید کار علمی و شواهد استاندارد داشته باشیم و این در برنامه کلی مهم است.» نجات باید در نظر گرفته شود. دستگاه های مانیتورینگ بر اساس شاخص های استاندارد و از پیش تعیین شده بر عملیات و خدمات ما نظارت می کنند.

وی افزود: به روز رسانی سیستم فناوری اطلاعات و استفاده از آخرین فناوری روز دنیا امری امدادی است و باید نرم افزارهای نظارتی، آمبولانسی و … را داشته باشیم. مرکز اقدام و هماهنگی هلال احمر نیز نظارت، پاسخگویی و اطلاع رسانی را انجام دهد. بلافاصله در مورد تمام حوادث تا مردم مطمئن شوند که تیم امدادی هوشیار هستند و در صورت لزوم به آنها کمک خواهند کرد.

لزوم برنامه ریزی منابع اقتصادی داخلی هلال احمر

رئیس هلال احمر همچنین در خصوص تلاش برای افزایش جمعیت در سال جاری نسبت به سال قبل اظهار داشت: بخشی از بودجه هلال احمر از سوی دولت است اما نباید از آن غافل شد. همچنین باید نظارت دقیق تری بر جمع آوری منابع اقتصادی داخلی داشته باشیم.

کولیوند ادامه داد: پیگیری ها برای رفع مشکل استخدام امدادگران ایثارگر ادامه دارد. این استخدام؛ از طرف اداره کار و سازمان نظارت مالی محدودیت هایی وجود داشته است و جلسات ما با این سازمان ها نتایج خوبی داشته است. مجمع و اعضای شورای عالی نیز به رفع مشکلات موجود کمک می کنند و تلاش ما بهبود شرایط همکاران است. این بسیار مهم است و علاوه بر اینکه امدادگران برای ایجاد نشاط بیشتر از پایگاه های امدادی استفاده می کنند، بیمه واقعی و بیمه سلامت امدادگران و صدور گواهی کار داوطلبانه را دنبال کنند.

وی گفت: ما یک خانواده هستیم و وظیفه داریم مشکلات خانواده را حل کنیم. اگر خانواده سالم، مستحکم و جهادگر باشد و بتواند با روحیه انقلابی و بر اساس منویات و دستورات مقام معظم رهبری فعالیت کند، مردم از خدمات آن بهره بیشتری خواهند برد. کمیته های رفاه کارکنان نیز تشکیل شده اند تا در فرصت های مناسب به کارکنان کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا