مجله عمومی

ضرورت هایی به بهانه سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران

در آن زمان روابط ایران با کره شمالی به دلیل حمایت از ایران در طول جنگ بسیار خوب بود ، اما این مانع از ادامه روابط دوستانه تهران با سئول نبود. به لطف همین نگرانی بود که روابط دو کشور به سرعت رشد کرد و شرکتهای کره ای در بخشهای مختلف اقتصاد ایران حضور داشتند و در سال 2012 حجم تجارت بین دو کشور 17 میلیارد دلار بود.
انتظار می رفت که ایران و کره جنوبی که دو کشور آسیایی در غرب و شرق آسیا هستند و نقش دیگری در زمینه اقتصادی دارند ، بتوانند روابط خود را تا سطح همکاری های استراتژیک بهبود بخشند. متأسفانه کره جنوبی به تدریج منافع خود را در جهت منافع بین رشته ای فدا کرد و در اقدامی غیر دوستانه تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران را که فاقد مشروعیت بین المللی بود ، در پیش گرفت.

در سال 2018 ، کره ای ها نشان دادند که به عنوان یک شریک تجاری مورد اعتماد نیستند و سئول حتی منتظر مهلت مقرر در ایالات متحده برای انقضا خریداران نفت ایران برای اعمال تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی نبود و سه ماه قبل ، در ماه مه 2018 ، خرید نفت به پایان رسید از ایران. در نتیجه ، شرکت های کره ای ، به ویژه ال جی و سامسونگ ، که سال ها از بازار لوازم خانگی ایران سود می بردند ، فعالیت خود را در ایران متوقف کردند. (البته خروج شرکتهای کره ای از ایران تلاش شرکتهای ایرانی را برای دستیابی به پایداری و استقلال از شرکتهای خارجی و در حال انجام شرکتهای ایرانی بدون نیاز به شرکتهای کره ای ، اشیا objects و محصولات مورد نیاز افزایش داد.)
طولی نکشید که دولت کره جنوبی به موضع منفی خود ادامه داد ، بانک های این کشور نیز همکاری خود را با ایران متوقف کردند و استاندار کره جنوبی صریحاً اظهار داشت که نمی تواند با بانک های ایرانی مبادلات مالی و مالی انجام دهد.
این در شرایطی اتفاق افتاد که هیچ تحریم بین المللی از جمله تحریم های سازمان ملل علیه ایران وجود نداشت و کره ای ها با اتخاذ یک سیاست مستقل توانستند به همکاری خود با ایران ادامه دهند.
ممانعت از هفت میلیارد دلار حقوق طبیعی و بلامنازع مردم ایران در کرانه های کره جنوبی اقدام خصمانه دیگری بود که کره جنوبی علیه مردم ایران انجام داد. حتی در شرایط دشوار کرونا ، مردم ایران نمی توانستند از این منابع برای خرید کالا و دارو استفاده کنند.
در آستانه شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی ، سفر نخست وزیر چانگ سای کیون به ایران فرصت خوبی برای دولت کره جنوبی است تا بتواند رویکرد قبلی خود را اصلاح کند ، جبران کند و ایران را آزاد کند. برای بازگشت به اوج شکوفایی رابطه ، فراهم کنید. بسته است
هفت میلیارد دلار متعلق به مردم ایران در بانک های کره جنوبی غیرقابل قبول و مغایر با قوانین بین المللی است و نخست وزیر کره جنوبی باید به دنبال اولین فرصت برای جلب اعتماد مردم ایران باشد تا مانع سرمایه ایران را خاتمه دهد.
جمهوری اسلامی ایران با رویکردی دوستانه از سفر نخست وزیر به ایران استقبال می کند و امیدوار است که با انجام عملیات و اقدامات موفق ، ادامه روابط دو کشور و بهبود وضعیت کره جنوبی در نزد ایرانیان امکان پذیر باشد. مردم.
اگر سئول به حل مشکلات موجود و پیوند آنها با موفقیت در مذاکرات هسته ای ایران با اعضای برجام توجه نکند ، ایران حق استفاده از حقوق ملت ایران را با اتکا به اقدامات قانونی برای خود محفوظ می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا