مجله علمی و سلامت

ماجرای تورهای مسافرتی واکسیناسیون کرونا / آخرین وضعیت واکسن ایرانی کووید

دبیر کمیته ملی اخلاق در تحقیقات وزارت بهداشت در مورد تبلیغات برخی از سفرها به دلیل واکسیناسیون تاج و احتمال این واکسیناسیون برای مهاجران ، در شرایطی که دسترسی کشورها به این واکسن را محدود کرده است ، گزارش داد.

دکتر. احسان شمسی کوشکی در گفت وگو با کندوجوی با اشاره به سفرهای متعدد برای تزریق واکسن ویروس کرونا و سفر به کشورهایی که دارای واکسیناسیون را شروع کنید. واکسن با هم اما اولویت بندی برای تزریق واکسن با توجه به اولویت.

پتانسیل واکسیناسیون ویروس کرونا برای مهاجران یا اتباع سایر کشورها ؛ آره یا نه؟

وی افزود: به طور کلی ، می توانم بگویم که در یک کشور ، اتباع کشورهای دیگر در اولویت اول واکسیناسیون ویروس کرونا نیستند. زیرا مردم عادی در این کشورها اولویت اول نیستند. زیرا اکنون تعداد واکسن ها در جهان بسیار محدود است. بنابراین ، در حالی که مردم حق سفر دارند و هیچ کس نمی تواند مانع سفر قانونی مردم شود ، در حال حاضر تزریق واکسن ویروس کرونا در یک کشور برای مهاجران یا اتباع کشورهای دیگر امکان پذیر نیست.

توزیع در سیستم کنترل و سختگیری حتی برای واکسن یک تاج

سودآوری و خطر تزریق مواد غیر استاندارد هنگام مسافرت با واکسن

شمسی کوشکی ادامه داد: “در حالی که این مسئله ممکن است برای برخی سو ab استفاده شود. بنابراین آنها حتی می توانند به کشوری سفر کنند که وعده واکسیناسیون با بیماری عروق ویروس کرونا قلب را می دهد ، اما چیزی دریافت می کنند که شرایط لازم را ندارد. زیرا واکسن کرونا اکنون در سیستم های مراقبت های بهداشتی توزیع می شود ، که البته این سیستم های کنترل هستند و یک رشته سخت روی هر واکسن وجود دارد. بنابراین ، سفر به کشوری برای دریافت واکسن ویروس کرونا ، افراد را در معرض خشونت قرار می دهد تا افراد سودجو بتوانند آن را به بهانه تزریق واکسن ویروس کرونا و دریافت مبالغ هنگفت از آنها و سپس حتی تزریق مواد غیر استاندارد به افراد ، آن را به کشورهای دیگر ببرند. . بنابراین ، به عنوان یک قاعده در حال حاضر ، سیستم های بهداشتی کشورها واکسیناسیون را در سراسر جهان اعلام نکرده اند.

وی گفت: “من می دانم كه دسترسی كشوری به واكسن عروق كرونر تا حدی كه بخواهد واكسن عروق كرونر را برای شهروندان سایر كشورها تزریق كند بسیار بعید است.” واکسیناسیون اقدامی کاملاً فنی و علمی است. واکسنی که به بازار می آید ممکن است برای همه مناسب نباشد. بنابراین یک شرکت مسافرتی نمی تواند اعلام کند که من مردم را به کشور خاصی می برم و به آنها واکسن ویروس کرونا تزریق می کنم. این یک کار کاملاً علمی است و اگر کسی قصد انجام آن را دارد ، باید از طریق سیستم های پزشکی کشورها باشد.

تبلیغات بدون مبنای علمی

شمسی کوشکی تأکید کرد: من معتقدم که این نوع تبلیغات پیامدهای علمی ، فنی و حقوقی ندارد و به احتمال زیاد این اقدامات روشی است که می تواند منجر به سو ab استفاده از افراد شود. البته در برخی از کشورهای ثروتمند ، در آینده ، ممکن است دسترسی کافی به واکسن ویروس کرونا برای دریافت واکسن از اتباع کشورهای دیگر داشته باشند ، اما این اقدام در حال حاضر وجود ندارد و مردم نباید این تبلیغات را در نظر بگیرند.

“من نمی دانم واکسن کرونا به ترکیه داده شده است یا نه ، اما به طور کلی ، اگر واکسن کرونا به ترکیه داده شده است ، تعدادی وجود دارد. بنابراین در حال حاضر شرایط واکسن تاج در جهان به گونه ای نیست که فرد بخواهد به عنوان یک توریست واکسیناسیون به کشور دیگری برود. با این حال ، به دلیل جنبه های فنی واکسیناسیون ، عوارض جانبی و مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود ، توصیه نمی شود افراد این کار را انجام دهند.

آخرین وضعیت واکسن تاج در ایران

دبیر کمیته اخلاق ملی علوم وزارت بهداشت در ادامه سخنان خود درباره وضعیت تحقیقات انسانی در مورد واکسن ویروس کرونا ایران گفت: در مجموع ، واکسن تاج توسط کمیته اخلاق تحقیقات ایران تأیید شده است. البته لازم به ذکر است که مجوز کمیته اخلاق به معنای اجازه شروع مطالعات مردم شناسی نیست ، اما این مجوز یکی از اسنادی است که ماتلاستوفنون به عنوان یکی از نهادهای نظارتی کشور به آن نیاز دارد. پس از صدور این مجوز ، FDA سایر الزامات فنی را بررسی می کند و سپس مجوزی به نام CTA یا آزمایش بالینی یا آزمایش انسانی صادر می کند. اکنون که مجوز CTA صادر شده است ، این شرکت می تواند مطالعات انسان شناسی را آغاز کند ، اما مجوز کمیته اخلاق مهمترین مقدمه صدور این مجوز است. کمیته اخلاق در تحقیقات تاکنون فقط یک واکسن ویروس کرونا را پس از بررسی دقیق و دو جلسه اضطراری مجاز دانسته است.

مطالعه انسانی مرحله 1 واکسن ویروس کرونا ایرانی در هر 50 نفر

تحقیق در مورد انسانهایی که منتظر اجازه از سازمان غذا هستند را شروع کنید

شمسی کوشکی تأکید کرد: البته مرحله اول تحقیقات انسانی در مورد این واکسن تاج مجاز است. در مرحله اول ، واکسن در مجموع در حدود 50 نفر آزمایش می شود. اگر در مرحله اول مشکلی پیش نیاید و افراد با خیال راحت مرحله اول را پشت سر بگذارند ، مرحله دوم بر اساس داده های مرحله اول بررسی می شود و در صورت عدم مشکل ، پروانه مرحله 2 صادر می شود تا اینکه به مرحله سوم برویم و سپس مجوز بازاریابی. دادن. بنابراین باید منتظر باشیم تا نتایج مرحله اول را ببینیم.

وی تأکید کرد: در مرحله اول افراد به تدریج وارد تحقیق می شوند. اکنون منتظر هستیم Matvælastofnun برای شروع تحقیقات CTA صادر کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا