مجله فرهنگ

مرمتگران آثار فرهنگی و هنری صاحب خانه صنفی شدند

به گزارش شفاف ، به نقل از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روابط عمومی ، فتح الله نیازی ، مرمت و نماینده بنیاد مرمت آثار فرهنگی و هنری ، گفت: با وجود بیش از 50 سال حفاظت و مرمت در ایران در آنجا در حال حاضر تعداد کمی از این افراد در بخش دولتی کار می کنند ، و بقیه به عنوان تعمیرکار احزاب شخصی و پیمانکاران کار می کنند.

وی افزود: از طرف دیگر ، نبود سیستم تعریف شده برای بازگرداندن اجزای ساختمانی و شهرستانها به عنوان یک حرفه شناخته شده و مستقل باعث فعالیت برخی افراد متخصص در این زمینه و بیکاری و فراموشی کارشناسان در این زمینه نشده است. . بازگو کردن “

کارشناس م Instituteسسه تحقیقات حفاظت و مرمت آثار فرهنگی و تاریخی ادامه داد: به منظور برنامه ریزی و دفاع از حقوق قانونی مرمتگران ، پس از 12 سال پیگیری و برنامه ریزی ، سرانجام بناهای تاریخی – فرهنگی توسط صاحبان آثار تجدید شد. خانه ارزش.

نماینده هیئت موسس انجمن بازآفرینان آثار فرهنگی و هنری گفت: طبق فصل ششم قانون کار و تأسیس اتحادیه های کارگری با کمک اداره کار و معاون میراث فرهنگی مرمت جانبازان . آثار تاریخی و فرهنگی از این پس علاوه بر هویت هنری ، هویت اتحادیه های صنفی و اتحادیه ها نیز بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اتحادیه به کار ، معیشت و مطالبات اتحادیه های کارگری برای احیای میراث فرهنگی تاریخی و معماری در سراسر کشور اختصاص یافته است ، افزود: امیدواریم با کمک و حمایت نهادهای مختلف مانند وزارتخانه این گام تاریخی میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنعت. “راه او را درست و اصولی دنبال کنید.

وی گفت: این سازمانها امروز به منظور تصویب توافق اتحادیه و انتخاب عضو هیئت مدیره و بازرس ، اولین جلسه عمومی خود را برگزار كردند و از آن روز به بعد این مجلس رسماً “انجمن ملی سازندگان هنر فرهنگی” نامیده شد. “و هنری” کار خود را آغاز می کند.

نیازی با بیان اینکه فرد تازه وارد برای یافتن مکان مناسب نیاز به کمک دستگاه های دولتی دارد ، گفت: “ما دست یاری به همه مرمت کنندگان اشیا historical و معماری تاریخی و فرهنگی دراز می کنیم تا این ساختمان صنفی خانه همه مرمتگران باشد.” .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا