مجله عمومی

موضوع برداشت آب از سد طالقان به چالش بین چند استان تبدیل شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فاطمه محمدبیگی پیش از ظهر شنبه در جمع مردم زیاران آبیک با اشاره به مشکلات مردم این شهرستان به نشست نمایندگان و رئیس کل بانک مرکزی با رئیس جمهور در 18 آذرماه اشاره کرد و گفت: عمده ترین موضوعاتی که نمایندگان مجلس در دیدار با رئیس جمهور مطرح کردند مسائل زیست محیطی بود. .

وی با بیان اینکه این موضوع مورد توجه نمایندگان سایر استان ها نیز بوده است، افزود: اصولاً همسایه تهران با مشکلات زیست محیطی مواجه است و باید این چالش مهم را جدی بگیریم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور دستوری صادر کرد که نیروگاه ها با افزایش گازرسانی به نیروگاه ها از جمله شهید از استفاده از نفت کوره در این نیروگاه ها جلوگیری کنند. نیروگاه رجایی.

وی افزود: در حوزه مشاغل محلی زیاران استفاده از شرکت ها کم اهمیت تعاونی های کوچک و شرکت های گردشگری و تعاونی های میانی باید در دستور کار قرار گیرند تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

محمدبیگی ادامه داد: با توجه به زنجیره های سهام و خوشه های کوچکی که در این حوزه وجود دارد می توان زمینه اشتغال و درآمد بیشتری را فراهم کرد.

وی گفت: شهرداری های جدید در شهرهای تازه تاسیس باید برای ایجاد درآمد پایدار تلاش کنند و شهرداری نیز آیین نامه ها را به گونه ای هدایت کند که شهر به درآمد پایدار برسد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مشکل کم آبی و درست است هبه آه تو همانطور که در اصفهان مشاهده می شود در قزوین هم وجود دارد اما مردم قزوین شرایط را تحمل می کنند و این حوزه باید جدی گرفته شود.

وی افزود: بحث جابجایی است اب سد طالقان به موضوع منطقه ای تبدیل شده است و از رئیس جمهور خواستیم وارد شود.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: تکمیل وظیفه انتقال دریاچه آبیک به استان قزوین مهمترین خواسته ما از رئیس جمهور است و تا تحقق کامل آن آرام نخواهیم نشست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا