مجله عمومی

همه چیز درباره واکسن کرونا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،

دکتر. “سیدرضا مظهری” مدیر اجرایی پروژه واکسن “کو ایران برکت” ، اولین واکسن تاج ایرانی ، امشب در مصاحبه با تیتر یک گفت: بوشهر و شیراز.

وی با بیان اینکه مجوز آزمایشات بالینی واکسن ایران کو در تاریخ 26 ژانویه 2017 برکت داده شده است ، گفت: ثبت نام از داوطلبان مرحله سوم از چند هفته قبل و چندین برابر ظرفیت آغاز شده است.

دکتر. مظهری که ادعا می کند تاکنون 70 هزار نفر ثبت نام کرده اند ، افزود: مرحله غربالگری در همه استان ها در حال انجام است.

مرحله سوم واکسن بیماری کرونا ایرانی به نام “کو ایران برکت” با تزریق واکسن به سه داوطلب ، نماینده کرونا کنترل ، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیته بهداشت مجلس و بازنشسته استاد دانشکده پزشکی همدان. هتل ارم در تهران دریا است.

مدیرعامل پروژه واکسن کو ایران برکت گفت: تولید صنعتی کو ایران برکت به 3 قسمت تقسیم می شود. در مرحله اول ظرفیت تولید واکسن ، 3 میلیون دوز تا ژوئن 1400 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و این ظرفیت در ماه جولای به 7 میلیون و در ماه سپتامبر به 20 میلیون دوز می رسد.

دکتر. مظهری گفت: به محض دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت ، طبق سیاست های این وزارتخانه ، واکسن در دسترس عموم قرار می گیرد.

علیرضا بیگلری ، رئیس انستیتو پاستور ایران ، گفت آزمایش بالینی فاز 3 واکسن “Subrana” ، تولید مشترک ایران و کوبا ، از روز دوشنبه ، 26 مه ، هفته گذشته آغاز شد. بابل ، زنجان ، همدان ، اصفهان ، یزد ، کرمان و بندرعباس آغاز شد.

دکتر. بیگلری با بیان اینکه دوز “یادآوری” برای این واکسن طراحی و تعریف شده است ، افزود: این واکسن علاوه بر دوز اصلی دوز هشدار دهنده به زنجان و یزد تزریق می شود.

رئیس انستیتو پاستور در ایران با اشاره به اینکه تولید واکسن در کشور صد سال قدمت دارد ، گفت: تولید صنعتی واکسن Subrana به تدریج افزایش می یابد و 4 میلیون دوز واکسن در شهریور ماه سال جاری تولید می شود. “

دکتر. مطالعات انجام شد

دکتر. اسحاقی افزود: واکسن “کوپارس” اولین واکسن تزریقی با پروتئین بیماری کرونا نوترکیب است. این واکسن در مرحله 1 با 133 داوطلب تزریق شد.

وی گفت: تزریق واکسن کو پارس در فاز 2 با 500 داوطلب از اواسط ماه مه آغاز می شود و طی دو ماه به مرحله 3 می رسد.
دکتر. اسحاقی افزود: ثبت نام در سایت م Instituteسسه تحقیقات واکسن و سرماخوردگی رازی ادامه دارد و برای پذیرش داوطلبان نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: سطح سه از اواخر سپتامبر سال جاری آغاز می شود.

دکتر. “کیانوش جهانپور” سخنگوی آژانس غذا نیز در پیوند ویدئویی با عنوان تیتر شب گفت: تا به امروز (دوشنبه 4 مه 1400) بیش از 3.2 میلیون دوز واکسن اضطراری وارد شده است که بیش از یک میلیون و 250،000 دوز در سراسر کشور تزریق شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: واکسیناسیون نیمی از افراد بالای 80 سال نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که متخصصان مراقبت های بهداشتی در مرحله اول دوز اول را دریافت کردند. وی گفت: مرحله تزریق واکسن دوم توسط گروه سنی 80 تا 65 سال تکمیل شد.

دکتر. جهانپور گفت: تاکنون حدود 10 هزار نفر دوز اول و دوم خود را به طور کامل دریافت کرده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: کارکنان ، دولت ، کادر پزشکی و داروخانه ها نیز واکسن تاج دریافت می کنند.

وی گفت: “ما طی چند روز آینده واکسیناسیون جامع را اعلام خواهیم کرد.”

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تولید واکسن “Sputnik V” گفت: تولید این واکسن روسی تا 2 ماه آینده آغاز می شود و 4 شرکت در مرحله تولید واکسن در کشور هستند.

وی افزود: تاکنون 3 شرکت به طرف روسی معرفی شده اند.

جهانپور گفت: طی دو ماه آینده ، اولین محصول اسپوتنیک تولید داخل وی در یک کمپین واکسیناسیون عمومی علیه Covid 19 راه اندازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا