مجله علمی و سلامت

واکسیناسیون با سرعت کمی پیش می‌رود

کندوج / اصفهان مدیرکل شورای عالی پزشکی کشور با بیان اینکه متأسفانه نسبت کارگران بهداشت انسانی در کشور در رأس دنیا قرار گرفته است ، گفت: واکسیناسیون جامعه پزشکی آغاز شده است اما سرعت آن کمتر از آن است که باید بودن.

محسن مصلحی در گفت وگو با کندوج ، با بیان اینکه بیشتر جهش ها در ویروس های تنفسی همیشه مشکلاتی ایجاد کرده است ، اظهار داشت: البته لزوما همه جهش ها بد نیستند و برخی جهش ها ویروس را ضعیف می کنند. ما قادر به مشاهده آنها نبودیم ، در حالی که برخی جهش ها باعث افزایش عفونت ، بیماری زایی و شدت بیماری می شوند ، مانند جهش های اخیر در ویروس کرونا.

وی گفت: “جهش های اخیر در ویروس کرونا که برای اولین بار در انگلیس کشف شد ، باعث سرایت ویروس به سلول ها ، مسری و گاهی جدی تر شدن آنها شده و منجر به ایجاد موج چهارم بیماری کرونا در ایران می شود.” جهش ها ، تظاهرات ویروس کرونا متفاوت از قبل و قبل و می تواند بسیاری از گروه های سنی از جمله کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.

پیوند عروق بیماری کرونا اخیر و کوتاه شدن بیماری شدید

دبیر شورای عالی پزشکی افزود: در جهش های اخیر بیماری کرونا ، بیماری بسیار زودتر از زمان آلودگی و دوره هایی که برای Covid 19 پیش بینی کرده بودیم پیشرفت می کند ، به طوری که گاهی 72 ساعت بیشتر از تظاهرات بالینی ویروس. “این بدان معناست که فرد در حال بدتر شدن است و بیماری در حال بدتر شدن است.

وی گفت: مجموعه این عوامل باعث شده تا در مورد ویروس جهش یافته بسیار محتاط عمل کنیم. در گردش است و عواقب بیشتری دارد.

مصلحی خاطرنشان کرد: ویروس بیماری کرونا جهش یافته همانطور که در جهان در حال گردش است در کشور در حال گردش است و اینکه ما آن را کشف نمی کنیم دلیل بر عدم وجود ویروس نیست.

سهل انگاری بهترین فرصت برای ویروس است

معاون سازمان نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب رعایت پروتکل های بهداشتی است ، افزود: متأسفانه در هر بیماری همه گیر این تجربه تکرار شده است که با طولانی شدن بیماری افراد از نظر روانی و از نظر روانشناختی خسته “مشکلات اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی را ایجاد می کند ، بنابراین با گذشت زمان بیماری برای آنها عادی می شود و در این شرایط جای تعجب دارد ، زیرا سهل انگاری ما بهترین فرصت برای ویروس است.

واکسیناسیون دیر شروع می شود و کند است

مصلحی با بیان اینکه واکسیناسیون دسته جمعی روشی م toثر برای کنترل بیماری همه گیر است ، اظهار داشت: باید در نظر داشت که علی رغم ادعا اینکه واکسن های فعلی می توانند بر ویروس های جهش یافته تأثیر داشته باشند ، ما هنوز درصد بسیار کمی از مردم را واکسینه کرده ایم. هنوز خیلی زود است که نشان دهد آیا واکسن می تواند جهش های ویروس را خنثی کند یا خیر ، بنابراین علاوه بر پیروی از واکسیناسیون ، رعایت قوانین بهداشتی مانند جمع آوری ، ترافیک و مسافرت بسیار مهم است.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور درباره واکسیناسیون تاج گفت: در همه دنیا قوانین واکسیناسیون واکسن تقریباً همان است که ابتدا تیم پزشکی ، سپس گروه های خطر مانند بیماران خاص و افراد مسن. واکسن بزنید “واکسیناسیون گروه های اولویت دار در ایران به دلیل ظهور واکسن های با دوز کم ، کند بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون در جامعه پزشکی آغاز شده است اما کوچکتر از حد مجاز است: “وعده داده شده است که هر دو هفته یک واکسن برای سرعت بخشیدن به واکسن به کشور ارسال می شود ، اما برخی از کشورها قسمت عمده ای را واکسینه کرده اند. از جمعیت. اما ما هر دو آهسته و کند هستیم.

با کوچکترین علائم ، پزشک Covid 19 را تجویز می کند

معاون مدیر کل انجمن پزشکی اصفهان در مورد تشخیص و درمان ویروس جهش یافته انگلیس گفت: از ابتدای بثورات عروق بیماری کرونا ، همه پزشکان طبق آیین نامه وزارت بهداشت ، فرد مبتلا به Covid 19 را در نظر گرفتند. “” همین امر در مورد جهش های ویروس کرونا وجود دارد. با Covid 19 با کمترین علائم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه افراد نباید مضطرب باشند اما علائم مشکوکی دارند اما پزشک باید تصور کند که بیمار مبتلا به کووید است اگرچه به دلیل تغییر در برخی علائم بالینی ، تشخیص آن دشوارتر است.

مصلحی همچنین به از دست دادن پزشکان در اپیدمی بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: متأسفانه میزان مرگ و میر پزشکان در کشور ما در جهان زیاد بوده است ، اما علاوه بر واکسیناسیون سریعتر ، باید آزمایشات PCR گسترده تری نیز انجام شود و حتی به سرعت آزمایشات تشخیصی ، بنابراین می توانیم از گرافت بای پس عروق بیماری کرونا ، کلینیک ها و کلینیک ها استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی پزشکی کشور با بیان اینکه “به غیر از مشکلات اقتصادی و تحریم ها ، همه گیر شدن تاج همه جنبه های زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.” “موارد بیشتری وجود دارد ، بنابراین باید کمی آنها را تحمل کنیم تا انشاالله با حمایت دولت و واکسیناسیون جمعیت شاهد بازگشت زندگی به روزهای عادی باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا