مجله بانوان

وقتی نایب رئیس زنان فوتبال ایران قوانین فیفا را زیر سوال می‌برد!

اظهارات عجیب شهره موسوی درباره بازگشت تیم ملی فوتبال بانوان ایران به سطوح فیفا نشان داد که او هیچ اطلاعی از قوانین فیفا ندارد.

به گزارش کندوج ، همه افراد تیم فوتبال لزوماً از قوانین و اطلاعات موجود در این زمینه آگاه نیستند و باید مراقب نظرات خود در این موارد باشند ، زیرا با اظهار نظرهای غیر منطقی و اشتباه ، فرصت عمل و پیشرفت به راحتی از دست می رود.

شهره موسوی که در تاریخ 31 مارس 2010 به عنوان نایب رئیس اتحادیه فوتبال زنان انتخاب شد ، یکی از این مردان است. معاون رئیس جمهور که در مدت زمان کوتاهی نشان داد که هیچ اطلاعی از قوانین بین المللی این رشته ندارد ، اما مدیریت یک تیم در لیگ دسته اول ، پای این مدیر بازاریابی زنجیره ای را برای فوتبال باز کرد و او را در آسیب پذیرترین موقعیت فوتبال زنان.

ماجرا از این قرار است که تیم ملی فوتبال بانوان ایران که در سال 1399 به دلیل 18 ماه غیبت در مسابقات از فیفا اخراج شد ، در تاریخ 17 آوریل 1400 بار به صفوف بازگشت.

شهره موسوی در این زمینه اظهار عجیبی کرد: “پس از پیگیری های مکرر و مکاتبات فراوان با فیفا در مورد دلیل حذف تیم ملی فوتبال زنان از لیست جهانی و با کمک اتحادیه فوتبال زنان ، فیفا سرانجام توانست متقاعد کنید “تیم ملی زنان برگشت” ما دو بازی قبل از زمستان مقابل بلاروس در 16 و 17 ژوئن انجام دادیم ، که بدون شک نقطه شروع خوبی برای تیم های ملی خواهد بود. در واقع ، بازی با بلاروس ما را به دنیا بازگرداند لیست “

موسوی با این اظهار نظر قوانین اتحادیه بین المللی را زیر سال برد. فیفا ، مانند فدراسیون ایران ، از طریق مکاتبات و وعده هایی که ممکن است محقق نشود ، نمی تواند متقاعد شود که تصمیم غیرقانونی بگیرد. از طرف دیگر یک قانون خاص در زمینه رتبه بندی وجود دارد که با ارسال نامه و مکاتبه به هیچ وجه تغییر نمی کند.

دلیل بازگشت تیم ملی بانوان ایران به سری فیفا این بود که تخلف تاج بسیاری از بازی ها را به تأخیر انداخت و چندین تیم ملی را تعطیل کرد. آن زمان بود که تیم ایران در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کرد.

فیفا: تیم هایی که حداقل 5 بازی با امتیاز انجام نداده اند یا در 48 ماه گذشته غیرفعال بوده اند ، رده بندی نمی شوند.

از طرف دیگر ، بررسی رتبه بندی سازمان ملل در داستان های مختلف ، تصویری واقعی از بازگشت ایران ارائه می دهد. در رتبه بندی منتشر شده در 15 آگوست 2016 ، کره شمالی در مکان دهم ، اردن در مکان 58 ، پرو در مکان 65 و ایران در 70 قرار داشت. در 19 دسامبر سال 1999 ، این سرزمین ها از جای خود سقوط کردند ، اما در 17 آوریل 1400 به نظم بازگشتند و به کار قبلی خود بازگشتند.

آیا شهره موسوی پاسخی برای این س haveال دارد که کشورهایی که به مکان جدیدی در ایران بازگشته اند نیز با فیفا امضا کرده و برنامه های بازی خود را ارسال کرده اند؟

کره شمالی ، معاون دهم رئیس جمهور در امور زنان در جهان ، برای کسب چنین رتبه بالایی نامه ای به فیفا نوشته است؟ یا آیا نایب رئیس فدراسیون ایران نمی تواند با ارسال دستور کار قوی تر و مکاتبات بیشتر به موقعیت بهتری برای ایران دست یابد!

موسوی باید بداند هواداران فوتبال و کسانی که استادیوم را به خوبی می شناسند فریب ادعاهای دروغین را نمی خورند و با این کار نه تنها زنانی را که روابط را اداره می کنند تشویق می کنند ، بلکه روز به روز در انتخاب آن عزادار می شوند.

از طرفی بنده عزیزم باید هر چه زودتر از معاون خود مراقبت کند. بی اطلاعی موسوی از قوانین و اقدامات فیفا نه تنها به این مرد بلکه به کادر جدید فدرال نسبت داده می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا