مجله علمی و سلامت

کووید ۱۹، زنگ خطرِ چاقی را دوباره به صدا درآورد

اپیدمی کوید -19 نشان داده است که چاقی و اضافه وزن حتی در کوتاه مدت می تواند برای بدن مضر باشد.

به گزارش کندوج ، اپیدمی کوید -19 اپیدمی چاقی را دوباره در کانون توجه قرار داده و ثابت کرده است که چاقی دیگر بیماری نیست که فقط در دراز مدت مضر باشد اما حتی در کوتاه مدت می تواند به بدن آسیب جدی برساند. بفرمایید تو، بیا تو.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گزارش می دهند که 73 درصد پرستاران پذیرفته شده در Covid-19 چاق هستند. علاوه بر این ، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که چاقی در فعالیت واکسن Covid-19 اختلال ایجاد می کند.

در ابتدای اپیدمی کرونا ، پزشکان معتقد بودند که چاقی فقط خطر ابتلا به شکل جدی تری از بیماری کووید -19 را افزایش می دهد و هیچ تاثیری در خطر ابتلا به این بیماری ندارد ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که چاقی تنها عامل خطر ابتلا به بیماری شدید کووید نیست. -19 و مرگ ناشی از آن را افزایش می دهد ، اما همچنین افزایش می یابد امکان پذیری عفونت نیز تأثیر می گذارد.

در ماه مارس ، نتایج مطالعه نشان داد که فشار خون بالا ، دیابت و بیماری عروق بیماری کرونا قلب در بیماران مبتلا به بیماری شدید Covid-19 بیشتر است. اما در ماه آوریل ، محققان چاقی را به عنوان یک عامل خطر مستقل برای Covid-19 ذکر کردند.

علاوه بر این ، دو مطالعه دیگر روی تقریباً 10 هزار بیمار نشان داد كه افراد مبتلا به Covid-19 كه چاق نیز هستند ، در مقایسه با بیماران با BMI طبیعی ، دارای شاخص توده بدن طبیعی (BMI) هستند. آنها ظرف 21 روز می میرند اما این تعداد در گروه بیمار دیگر 45 روز است.

طبق گزارش Science Alert ، شواهد موجود بار دیگر تأکید می کند که افراد چاق در معرض خطر بیشتری در این اپیدمی هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا