مجله حوادث

دستگیری عاملان درگیری مسلحانه در ۳نقطه از تهران/ بازگشت اراذل به محل تیراندازی

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری هفت نفر از اراذل و اوباش که در چند نقطه تهران درگیری مسلحانه و ایجاد ناامنی را آغاز کرده بودند، خبر داد.

به گزارش کندوج، چند شب پیش در 21 دی ماه تعدادی از اراذل و اوباش پس از داد و فریاد و مشاجره با یکدیگر در مقابل یک نمایشگاه خودرو در خیابان وحدت اسلامی با هم درگیر شدند و شروع به تیراندازی کردند. این افراد سپس در چند نقطه دیگر شهر دچار درگیری شدند که منجر به ناامنی و وحشت تعدادی از شهروندان به ویژه ساکنان این مناطق شد.

با اطلاع پلیس از این پرونده بلافاصله تیمی از ماموران پلیس دفاع غیرنظامی به بررسی این حادثه و شناسایی عاملان این درگیری ها پرداختند و حدود دو روز بعد این افراد شناسایی شدند. با شناسایی و دستگیری این افراد، ظهر امروز اراذل و اوباش به محلی که اقدام به ایجاد ناامنی و قدرت نمایی کرده بودند بازگردانده و در مقابل دیدگان مردم صحنه را بازسازی کردند. هدف دیگر از این اقدام که با تعیین قاضی انجام شد، از بین بردن سلطه و عظمت این افراد در بین مردم و افکار عمومی بود.

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در حاشیه بازسازی این افراد در صحنه جنایی در جمع خبرنگاران گفت: این افراد در یک نقطه خارج از تهران و دو نقطه به اصطلاح درگیری کلی داشتند. در شهر تهران یکی از مناطقی که این افراد با هم درگیر شدند، نمایشگاه خودرویی متعلق به یکی از طرفین درگیری در خیابان وحدت اسلامی بود که در آنجا گلوله ها شلیک کردند که هنوز گلوله ها در آن دیده می شود.

وی ادامه داد: این افراد در نقاط دیگری از جمله محله کیانشهر با هم درگیر شدند و در واقع به اتحادیه های کارگری مورد اختلاف حمله کردند و سعی در قدرت نمایی داشتند که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود. .

راستی با بیان اینکه تیم ویژه پلیس امنیت برای رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت، گفت: این افراد پلاک موتورسیکلت ها و همچنین خودروهایی را که در درگیری استفاده می کردند پاره کردند تا شناسایی نشد. آنها اما پلیس با وجود اقدامات فنی و تخصصی و با وجود پرونده پیچیده، ظرف 48 ساعت این افراد را شناسایی کرد.

رئیس مرکز انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برای دستگیری این افراد به دادگاه صادر شده است، اظهار کرد: این افراد دستگیر و به کلانتری منتقل و امروز با تشکیل پرونده به محل جنایت بازگردانده شدند. دستوری برای شکستن برتری

وی با بیان اینکه این افراد سابقه دارند، گفت: اما این افراد را نمی توان اراذل و اوباش سطح یک دانست. این افراد در گذشته نیز درگیری داشتند اما از سلاح گرم استفاده نکردند.

وی همچنین با بیان اینکه گفته می شود یکی از گروه های درگیر یکی از تازه واردان یکی از اراذل و اوباش معروف تهران است، گفت: فرد مورد نظر شما خارج از کشور است و در صورت ورود به کشور دستگیر می شود. رکوردهای زیادی داشت، اما همانطور که گفتم او در کشور نبود.

رئیس مرکز حراست تهران همچنین درباره اینکه آیا دستگیرشدگان با ارگان ها و سرویس های خارجی در ارتباط بوده اند یا خیر، گفت: این موضوع نیز چنین نیست و این افراد اراذل و اوباشی بودند که پیش از این سابقه ارتکاب جنایت داشتند اما چنین ارتباطی وجود ندارد. “

وی در خصوص دستگیری اراذل و اوباش خارج از کشور نیز به اینترپل گفت: این موارد از طریق اینترپل نیز پیگیری خواهد شد.

راستی در پایان از همکاری قوه قضائیه و پلیس قدردانی کرد و گفت: پلیس فتا نیز در این طرح همکاری و هماهنگی خوبی با پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا