مجله بانوان

چاقی منجر به کاهش عملکرد ریه زنان می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس هر روزمطالعات قبلی نشان داده است که زنان کمتر سیگار می کشند Mi بکشاما مشکلات ریوی بیشتری را تجربه می کنند و نسبت به مردان در معرض خطر ابتلا به COPD هستند.

علاوه بر این، زنان سیگاری در سنین 45 تا 50 سالگی نسبت به مردان سیگاری کاهش سریع‌تری در عملکرد ریه دارند. میزان بروز آسم و نسبت پذیرش در بیمارستان آسم همچنین در زنان شایع تر از مردان است. گمان می رود که هورمون های زنانه بیشتر باعث ایجاد بیماری می شوند آسم در زنان نقش دارند.

نشان داده شده است که چاقی بر خطر ایجاد انسداد راه هوایی تأثیر می گذارد و ممکن است منجر به اختلال در عملکرد ریه شود. بروز COPD در بیماران چاق به طور قابل توجهی بیشتر از افراد با وزن طبیعی است. علاوه بر این، زنان چاق بیشتر از مردان چاق در معرض چاقی هستند آسم هستند.

این مطالعه جدید، بر اساس داده های جمع آوری شده از بیش از یک میلیون زن، با هدف تعیین تاثیر شاخص توده بدنی و دور کمر بر COPD و آسم قبل و بعد از یائسگی در زنان انجام شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که صرف نظر از یائسگی، شاخص توده بدنی و کمر بالا، خطر ابتلا به COPD و COPD قابل توجه است. آسم بالا می رود. علاوه بر این، هر چه شاخص توده بدنی و دور کمر بیشتر باشد، خطر ابتلا به این بیماری های ریوی بیشتر است. علاوه بر این، وزن کم نیز به عنوان یک عامل خطر برای COPD در زنان یائسه تعریف شد، که نشان می دهد مدیریت وزن و حفظ تناسب بدنی سالم عوامل کلیدی در پیشگیری از COPD و COPD هستند. آسم در زنان.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا