کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

آیا قارچ گانودرما برای لاغری مفید است

قارچ گانودرما که یک قارچ غیر سمی است با نام‌های ری‌شی و جان افزا نیز شناخته می‌شود در طب شرقی جایگاه ویژه‌ای دارد. قارچ گانودرما در مناطق گرم و مرطوب آسیا می‌روید. قارچ گانودرما صد‌ها سال قدمت دارند و انواع مختلفی داشته که هر کدام خواص درمانی و دارویی خاص خود را دارند. رنگ قارچامودرما قرمز بوده و از نوع قارچ‌های چتری است و بر روی تنه درختان و چوب رشد می‌کند.قارچ گانودرما وحشی و خود رو است اما با توجه به خواص درمانی و تجاری که دارد به صورت پرورشی نیز یافت می‌شود.

از قهرچ گانودرما به صورت تازه استفاده می‌کنند اما برخی افراد به دلیل طعم تلخ آن از پودر و یا عصاره این قارچ استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی بیشتر قارچ گانودرما می‌پردازیم. در این مطلب که در رابطه با خاصیت قهوه سوپریم دکتر بیز است به بررسی مواردی از جمله خواص قارچ گانودرما، قارچ گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی، قارچ گانودرما برای حفظ سلامت قلب، گاحودرما و زگیل تناسلی، گانودرما و دیابت، گانودرما برای لاغری، چای قارچ گانودرما و در نهایت مضرات فارچ گانودرما می‌پردازیم.

چای قارچ گانودرما

برای تهیه چای قارچ گانودرما ابتدا یک قابلمه با مقدار کافی آب را روی حرارت گاز قرار دهید. سپس به ازای هر نفر از پودر قارچ گانودرما به مقدار یک تا دو گرم به آب اضافه کنید و اجازه دهید همراه با آب برای مدت زمان پنج تا ده دقیقه بجوشد و بعد حرارت گاز را کم کنید. این مخلوط آب و گانودرما را برای مدت زمان یک الی سه ساعت روی حرارت قرار دهید و به این نکته توجه کنید که هر قدر برای مدت بیشتری روی حرارت باشد، اثربخشی چای قارچ گانودرما نیز بیشتر خواهد بود. سپس چای قارچ گانودرما را از صافی عبور دهید و در صورت تمایل برای طعم بهتر می‌توانید این چای را به کمک عسل، شیره انگور و یا شیره خرما شیرین کرده و کمی از تلخی طعم گانودرما بکاهید.

مضرات قارچ گانودرما

قهوه ماسالا گانودرما دکتر بیز در کنار خواص و فوایدی که دارد در صورت استفاده طولانی مدت و بی‌رویه از آن می‌تواند عوارض و مضراتی را نیز به دنبال داشته باشد. مصدف قارچ گانودرما برای مدت بیشتر از سه تا شش ماه می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک مانند خشکی دهان، گلو و مجرای بینی شود. استفاده بیرویه و طولانی مدت از قارچ گانودرما می‌تواند عوارضی مانند سرگیجه، خارش پوست، ناراحتی معده، مشکلات گوارشی، خون دماغ، راش، سردرد و دیده شدن خون در مدفوع را نیز به دنبال داشته باشد.

افرادی که تعداد پلاکت خون بسیار پایین دارند باید از مصرف مقادیر بالای قارچ گانودرما خودداری کنند؛ زیرا ممکن است باعث خون‌ریزی شود. قارچ گانودرما ممکن است با داروهای فشار خون، دارو‌های دیابت و داروهای اختلالات سیستم ایمنی تداخل داشته باشد. خانم‌های باردار مادران شیرده، افراد مبتلا به اختلالات خونی، افراد با فشار خون پایین و افرادی که قرار است جراحی داشته باشند نیز باید از مصرف قارچ گانودرما خودداری کنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی نیز باید از مصرف قارچ گانودرما پرهیز کنند زیرا این قارچ موجب تقویت سیستم ایمنی و درنتیجه تشدید بیماری می‌شود.

قارچ گانودرما ممکن است با داروهای فشار خون بالا و داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین، هپارین، آسپرین و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی تداخل داشته باشد. قارچ گانودرما به عنوان یک پروبیوتیک بیوتیک عمل می‌کند و بر باکتری‌های روده تاثیر می‌گذارد و در واقع موجب افزایش باکتری خوب در روده و کاهش التهاب روده شده و موجب بهبود سیستم سوخت و ساز بدن شده و از این طریق به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. ترکیبات موجود در قارچ گانودرما موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند.

برای کاهش وزن و دستیابی به انداماضافه وزن در واقع مشکلات مختلفی را به همراه دارد که حتی می تواند منجر به خطرات جدی شود. خوشبختانه مادر طبیعت به فکر همه چیز بوده و مطمئنا مصرف این قارچ قدرتمند شرقی به شما این امکان را می دهد که به وزن ایده آل خود برسید. داروی لاغری نیست بلکه صرفا یک مکمل گیاهی معتبر است که به شما کمک می کند تا کاهش وزن طبیعی را تجربه کنید. در واقع گانودرما علاوه بر حضور گسترده ژرمانیوم آلی و تریپرتن ها حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است. مصرف ترکیبی این مواد مغذی علاوه بر پاکسازی عمیق بدن، به شما امکان می دهد تا کیفیت هضم خود را بهبود بخشید.

داشتن یک سیستم گوارشی کارآمد به معنای دور نگه داشتن بدن از اضافه وزن است.در نهایت گانودرما کارایی متابولیسم شما را افزایش می دهد. داشتن یک متابولیسم کارآمد به شما کمک می کند که ذخایر چربی را سریعتر بسوزانید. همچنین گانودرما سبب حفظ ” باکتری های خوب ” روده می شود. این امر منجر به کاهش جذب چربی ها می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که می تواند چربی های انباشته شده در نقاط مختلف بدن شما را فوری از بین ببرد!  گانودرما صرفا به شما در کاهش وزن طبیعی کمک می کند.

کاهش وزن با گانودرما قطعیه؟

تاثیر گانودرما بر چاقی در شرایط خاص قطعی است. به عنوان مثال گانودرما برای افرادی که از داروهای کورتیزون استفاده می کنند یا افرادی که مشکلات کلیوی دارند، میتواند بسیار موثر باشد. چرا که افراد مبتلا به لوپوس (SLE)، آسم یا سایر بیماری های خودایمنی، اغلب مجبور به مصرف مقادیر زیادی کورتیزون که یک داروی ضد التهابی است، هستند. یکی از عوارض داروهای کورتیزون افزایش وزن است. دلیل آن این است که کورتیزون اشتها را افزایش می دهد و همچنین باعث می شود تجمع مایعات زیاد در بدن می شود. از جمله ، خاصیت قدرتمد ضد التهابی آن است. در واقع، برخی از مطالعات علمی نشان داده اند که قارچ گانودرما دکتر بیز دارای عملکرد ضد التهابی بسیار مشابه کورتیزون است، البته با این تفاوت که عوارض جانبی نامطلوب کورتیزون را ایجاد نمی کند.

نتیجه نهایی گانودرما روی علائم مانند کورتیزون است، البته طبیعی است که کورتیزون اثر سریع‌تری داشته باشد. اما در پاتولوژی‌های مزمن، پس از هفته‌های اول، اثر به طور قابل ملاحظه‌ای یکسان است، با این مزیت که گانودرما هیچ عوارض جانبی بر روی بیمار ندارد! با جایگزینی کورتیزون با گانودرما لوسیدوم می توانید به تدریج وزن کم کنید و به وزن مطلوب خود بازگردید. بدیهی است که این یک درمان معجزه آسا نیست، بنابراین شما نیز باید درمان خود را با یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم ادامه دهید.

با این حال، از آنجایی که ما در مورد آسیب شناسی های کاملاً جدی صحبت می کنیم، قبل از تهیه گانودرما برای لاغری توصیه می کنم از پزشک خود مشاوره بگیرید. چاقی و اختلال در عملکرد کلیه ها شکی نیست که بهبود سبک زندگی و تغذیه برای کاهش وزن حیاتی است. با این حال، اضافه وزن می تواند ناشی از عملکرد نادرست کلیه ها باشد. در چنین شرایطی علاوه بر مصرف گانودرما توصیه می شود قندها، غلات تصفیه شده (نان سفید، پاستا، پیتزا، بیسکویت و غیره)، لبنیات و گوشت را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

چاقی هنگام اختلال در عملکرد تیروئید : اغلب اوقات، اضافه وزن با اختلال در عملکرد غده تیروئید مرتبط است. عملکرد نامناسب این غده مهم می تواند منجر به تجمع غیرطبیعی چربی یا حتی چاقی شود.برای کسانی که مشکلات اضافه وزن مرتبط با تیروئید دارند، گانودرما برای لاغری عالی عمل می کند. به لطف ویژگی های گانودرما، عوارض ناشی از عدم تعادل خنثی می شود و به روند لاغری و حفظ وزن سالم به روشی کاملا طبیعی کمک می کند.

با گانودرما چند کیلوگرم لاغر میشوم؟ مطمئناً نمی توان با یک رژیم غذایی سالم و کم کالری چند ده کیلوگرم وزن کم کرد، اما شروع یک رژیم غذایی صحیح و سالم همراه با گانودرما مطمئنا باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر مصرف منظم گانودرما برای کاهش وزن باید فعالیت های هوازی، یعنی پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری و ترکیب آنها با ماساژهای تخلیه لنفاوی انجام شود.

خلاصه عملکرد گانودرما برای کاهش وزن

  • حذف چربی های بد
  • با تبدیل غذا به انرژی متابولیسم را افزایش می دهد
  • حس گرسنگی را کاهش می دهد
  • گرسنگی عصبی را مهار می کند
  • با احتباس آب در بدن مقابله می کند
  • عملکرد تیروئید و کلیه را بهبود و چاقی حاصل از آن را درمان می کند

منابع:

ی ایده آل می‌توانید در کنار ورزش منظم از دمنوش قارچ گانودرما نیز استفاده کرده و تاثیرات بی نظیر آن را بر کاهش وزن خود ببینید. با این‌حال از آن‌جایی که مصرف طولانی‌مدت آن می‌تواند عوارضی داشته باشد، می‌توانید برای استفاده از روشی طولانی‌تر، رژیم‌های بهاره غفاری را امتحان کنید که رژیم‌های سالم و اصولی هستند و بر مبنای سلامت در کنار تناسب اندام تدوین شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی و برای دریافت رژیم اختصاصی خود، بر روی کلیک نمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا