کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

روش لاغری رکسار چیست؟

این امر باعث بهبود سوخت و ساز بدن به میزان 80 تا 100 کالری در روز می شود. رژیم های غذایی حاوی پروتئین زیاد ولع به غذا و پرخوری عصبی را به میزان 60 درصد کاهش می دهد. به علاوه در برخی افراد وسوسه خوردن غذا در آخر شب یا نیمه شب را به نصف کاهش می دهد و شما را آنقدر سیر می کند که به طور متوسط 441 کالری کمتر در روز مصرف می کنید. زمانی که صحبت از کاهش وزن است، پروتئین مهم ترین ماده مغذی محسوب می شود. قطعا فروش گن لاغری امروزه بیشتر نسبت به چند سال قبل شده است

سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم

  • بروکلی
    · گل کلم
    · اسفناج
    · گوجه فرنگی
    · کلم کیل
    · کلم
    · کاهو
    · خیار

از اینکه بشقاب خود را با این سبزیجات پر کنید، واهمه نداشته باشید. یک رژیم مبتنی بر گوشت و سبزیجات حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است، یعنی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت که به لاغری سریع تر نیز کمک می کند.

منابع سالم چربی
· روغن زیتون
· روغن نارگیل
· روغن آووکادو
· کره

در روز 2 تا 3 وعده غذایی بخورید و اگر احساس گرسنگی کردید، می توانید وعده چهارم را هم اضافه کنید. از خوردن چربی های سالم نترسید. اگر رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی پایین را انتخاب کنید، شکست خواهید خورد. این نوع رژیم غذایی باعث گرسنگی شدید، ناراحتی و در نهایت رها کردن این برنامه است.

گن لاغری زنانه از چندلایه پارچه تشکیل شده است که به هنگام پوشش چندین سایز تغییر ایجاد می‌کند. گن‌ها به هنگام استفاده سبب لیفت شکم، پهلو و باسن می‌شوند و بدن را یکپارچه‌تر می‌کنند. گن‌ها از پلی‌استر، الیاف لاتکس، نایلون و پارچه‌های کشی و ساده تهیه می‌شوند و معمولاً بدون درز هستند. گن‌ها به‌صورت شلوارک بلند، یک‌تکه، کرست، شورت زنانه، ساپورت، بادی و … تهیه و طراحی می‌شوند.

بلند کردن وزنه

با کاهش مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی های سالم برای لاغری سریع ، ورزش کردن ضرورت پیدا نمی کند، اما به هرحال توصیه می شود. در لاغری سریع با ورزش بهترین اقدام این است که 3 تا 4 بار در هفته به باشگاه بروید، خود را گرم کنید و وزنه بلند کنید.
اگر بار اولی است که به باشگاه می روید، حتما در مورد چگونگی بلند کردن وزنه با مربی مشورت کنید. با وزنه برداشتن کالری زیادی می سوزانید و از کاهش سوخت و ساز بدن پیشگیری می شود. دقت داشته باشید که کاهش سوخت و ساز بدن مهم ترین عارضه جانبی لاغری سریع است.
بررسی ها نشان داده اند که با کاهش چربی بدن می توانید تا حدی عضله سازی هم داشته باشید.
اگر بلند کردن وزنه گزینه خوبی برای شما نیست، انجام برخی تمرینات هوازی، مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا موثر خواهند بود.
در هفته یک بار به خود استراحت بدهید و در آن روز اجازه مصرف کربوهیدرات های مورد علاقه تان را به خود بدهید. اغلب افراد آخر هفته را به خود استراحت می دهند.

لازم است منابع کربوهیدرات های سالم را انتخاب کنید، منابع کربوهیدرات های سالم عبارتند از:

  • برنج
    · جو
    · کوینا
    · سیب زمینی
    · سیب زمینی شیرین
    · میوه های مختلف

اما به یاد داشته باشید که فقط یک روز در هفته را به مصرف کربوهیدرات اختصاص دهید. به یاد داشته باشید مصرف این کربوهیدرات ها ضروری نیستند، اما می توانند باعث تولید برخی هورمون های چربی سوز، مانند هورمون لپتین leptin و هورمون تیروئید شوند.

ممکن است در روز تعیین شده برایاستراحت کمی وزن اضافه کنید، اما این وزن هم مربوط به آب است که طی یکی دو روز بعد از استراحت برطرف خواهد شد.
در برنامه لاغری سریع ، تا زمانی که مصرف کربوهیدرات ها را کاهش داده اید و بیشتر پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم مصرف می کنید، نیازی به شمارش کالری مصرفی نیست، اما همیشه توصیه این است که مواد غذایی را با احتیاط مصرف کنید و از زیاده روی در هر چیزی پرهیز کنید.

فلفل قرمز را به رژیم خود اضافه کنید

وجود فلفل در غذا باث می شود آهسته تر غذا بخورید و همچنین دچار پرخوری نشوید. این ویژگی نیز به لاغری در مدت کم کمک می کند. اگر علاق ای به مصرف فلفل قرمزی ندارید و یا به دنبال گزینه های بیشتری هستید، زنجبیل و زردچوبه را به شما توصیه می کنیم.

پیاده روی کنید

پیاده روی یکی دیگر از روش های موثر برای سریع لاغر شدن است که فواید دیگری برای سلامت عمومی بدن دارد.

پیاده روی یک ورزش بسیار ساده است که به هیچگونه تجهیزاتی نیاز ندارید که در زمان انجام کالری زیادی نیز می سوزانید. میزان کالری که در زمان پیاده روی می سوزانید به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله به وزن و سرعت پیاده روی، جنسیت فرد، دمای هوا و سن فرد.

پیاده روی زمانی بیشترین اثربخشی را در کاهش وزن دارد که همراه با یک رژیم مناسب و سالم باشد.

سایز مزیت های پیاده روی منظم به شرح زیر می باشند:

  • کاهش کلسترول بد یا LDL
  • افزایش کلسترول خوب یا HDL
  • بهبود خلق و خو
  • کاهش فشار خون

اگر پیاده روی را به عنوان روشی برای کاهش وزن انتخاب کرده اید، بهتر است، ابتدا ملایم شروع کرده و به تدریج سرعت و مدت پیاده روی را افزایش دهید.

حذف کربوهیدرات های ساده از رژیم غذایی

  1.       قند و نشاسته را برای خود ممنوع کنید

مهم ترین اقدام برای لاغری سریع شکم، ران و پاها، کنار گذاشتن قند و نشاسته است، یعنی کاهش مصرف کربوهیدرات. با این اقدام سطح گرسنگی شما کاهش یافته و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنید. در این شرایط به جای اینکه بدن انرژی دریافتی را بسوزاند، از چربی های ذخیره شده تغذیه می کند.

کاهش سطح انسولین در بدن یکی دیگر از مزیت های مصرف نکردن قند و نشاسته است. با کاهش سطح انسولین کبد سدیم و آب اضافه را از بدن خارج می کند. به این ترتیب وزن ناشی از نفخ و آب اضافه در بدن نیز کاهش پیدا می کند.

با این روش معمولا در همان هفته اول حدود 4.5 کیلو گرم (گاهی حتی بیشتر) کاهش وزن را در خود مشاهده خواهید کرد که ناشی از چربی و آب بدن است. کاهش مصرف کربوهیدرات به معنای خوردن تا سیر شدن است، در حالیکه کاهش مصرف چربی به معنای کاهش کالری و در نتیجه گرسنگی است.  بنابراین با قطع مصرف کربوهیدرات، به طور خودکار و بدون گرسنگی کالری کمتری دریافت می کنید.

  1.       پروتئین، چربی و سبزیجات مصرف کنید

هر یک از وعده های غذایی شما باید شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات دارای کربوهیدرات پایین باشد. انتخاب وعده های غذایی به این شکل، باعث کاهش مصرف کربوهیدرات در روز می شود.

منابع پروتئین عبارتند از:

  •         گوشت مرغ، بره و گوساله
  •         ماهی و غذاهای دریایی
  •         تخم مرغ (تخم مرغ کامل با زرده)

10 نکته برای لاغری سریع تر و آسان تر

  •         صبحانه حاوی پروتئین بالا بخورید: خوردن صبحانه حاوی پروتئین زیاد به سیر ماندن طولانی مدت، کاهش غذا خوردن و کاهش دریافت کالری در طول  روز می انجامد.
  •         از نوشیدنی های قندی و آبمیوه ها اجتناب کنید. این دو نوع نوشیدنی چاق کننده ترین نوشیدنی ها محسوب می شوند و اجتناب از آنها به کاهش وزن کمک می کند.
  •         نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. بررسی ها نشان داده اند که نوشیدن آب به مدت 30 دقیقه قبل از خوردن هر وعده غذایی، در طی 3 ماه به میزان 44 درصد به لاغری سریع کمک می کند.
  •         غذاهای لاغر کننده و مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  •         فیبرهای محلول در آب مصرف کنید. بررسی ها نشان داده اند که فیبرهای محلول در آب به کاهش چربی، به ویژ چربی شکمی کمک می کند. مکمل های فیبر نیز موثر خواهند بود.
  •         چای یا قهوه بنوشید. نوشیدن چای یا قهوه بدون قند به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.
  •         بیشتر غذای کامل و فرآوری نشده بخورید. رژیم غذایی خود را بر مبنای غذاهای کامل قرار دهید. این غذاها سالم و سیر کننده هستند و از پرخوری پیشگیری می کنند.
  •         غذای خود را آهسته بخورید. کسانی که سریع غذا می خورند، به مرور زمان دچار افزایش وزن خواهند شد. آهسته غذا خوردن باعث می شود زودتر سیر شوید و هورمون های کاهش وزن بیشتر ترشح خواهند شد.
  •         هر روز خود را وزن کنید. بررسی ها نشان داده اند افرادی که هر روز خود را وزن می کنند، احتمال کاهش وزن در آنها بیشتر خواهد بود و همچنین حفظ وزن به دست آمده برایشان راحت تر است.
  •         هر شب خواب کاملی داشته باشید. کم خوابی یا خواب بی کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش وزن است، بنابراین مراقب خواب خود باشید.

فروشگاه گن لاغری مردانه طیف گسترده ای از گن های لاغری مردانه را از جمله گن های شکم، گن های زیر پیراهنی و گن های جلیقه ای ارائه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا