کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

بهترین روش لاغری با لیزر

تعداد زیادی از افراد جامعه، اضافه وزن چندانی ندارند و نمی‌توان آن‌ها را در دسته افراد دارای اضافه وزن یا چاق قرار داد. اما ممکن است همین افراد درگیر چاقی‌های موضعی باشند. رایج‌ترین نوع چاقی موضعی، شکم و پهلو است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. گن لاغری اسلیپ برای کمک به حل مشکل این افراد آمده است. اگر به دنبال پاسخ سوال گن ساعت شنی چه مارکی خوبه ؟ میگردید در ادامه این مقاله همراه ما باشید. برای از بین بردن چربی‌های موضعی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها، استفاده از دستگاه لیزر است.

لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز نوعی جراحی زیبایی است که برای از بین چربی موضعی و تغییر شکل بدن، استفاده می‌شود. در این نوع از درمان، اشعه‌های لیزر رسوبات چربی را در قسمت‌های خاصی از بدن هدف قرار می‌دهند و آن‌ها را آب می‌کنند. لیپولیز از پرتوهای لیزر برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌کند و حجم بافت چربی را کاهش می‌دهد. بعضی از منابع علمی می‌گویند این فرایند باعث سفت شدن پوست در همان ناحیه موردنظر می‌شود. بنابراین ممکن است بعد از عمل، پوست شما صاف‌تر و سفت‌تر از قبل شود. لیزرهای مورداستفاده در این روش، ایمن هستند و خطرات زیادی برای سوزاندن پوست شما ندارند. همچنین احتمال کمی برای عفونت در ناحیه تحت درمان وجود دارد و جای زخم ناشی از پرتوهای لیزر نیز، حداقل است.

لاغری با دستگاه لیزر لیپولیز، مناسب چه افرادی است؟

لیزر برای افرادی که می‌خواهند شکل بدن‌شان را تغییر دهند یا به طور کلی، قصد کاهش سایز بدن‌شان را دارند، گزینه مناسبی است. این روش، چربی را در نواحی خاصی کاهش می‌دهد و درمان کلی چاقی نیست. اگر شما در ناحیه شکم، پهلو، ران و باسن چربی‌های موضعی دارید، می‌توانید از دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن چربی‌ها استفاده کنید.

افرادی که قصد جدی برای استفاده از دستگاه‌های لاغری را دارند، بهتر است شرایط زیر را داشته باشند:

  1. کاهش وزن و درمان چاقی: لیزر لیپولیز، جزو درمان‌های چاقی به حساب نمی‌آید و کارکرد اصلی آن‌، کاهش سایز و پیکرتراشی است. بنابراین مراکز لاغری با دستگاه لیزر، توصیه می‌کنند که افراد قبل از استفاده از این روش، نسبت به کاهش وزن اقدام کنند و شاخص توده بدنی (BMI) خود را کاهش دهند.
  2. سلامت عمومی: افرادی که به سراغ این روش می‌روند، بهتر است بیماری خاصی نداشته باشند و از سلامت کلی برخوردار باشند.
  3. باردار نبودن: اگرچه بعضی از منابع می‌گویند این روش نمی‌تواند برای جنین مشکلی به وجود آورد، اما مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری (NBCI) که یکی از مراکز کتابخانه ملی پزشکی آمریکا است، توصیه می‌کند افراد باردار استفاده از لیزر را به بعد از زایمان‌شان موکول کنند.

مزایای لاغری با دستگاه لیزر لیپولیز چیست؟

  1. لاغری با دستگاه لیزر لیپولیز دوره نقاوت کوتاهی دارد و شما می‌توانید بعد از چند روز، فعالیت‌های عادی و روزمره خود را شروع کنید؛
  2. احتمال بروز عفونت در قسمت‌های درمان شده، بسیار کم است؛
  3. بدون درد است؛
  4. نیاز به بستری شدن ندارد

عوارض لاغری با دستگاه لیزر لیپولیز پیست؟

لیزر لیپولیز یک نوع جراحی سرپایی محسوب می‌شود و عوارض و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر جراحی، مانند لیپوساکشن، دارد. اما با این حال، این روش نیز عوارضی را به همراه دارد؛ کبودی، خون‌مردگی و ورم بدن از جمله رایج‌ترین عوارض لاغری با دستگاه لیزر است که موقت است و معمولا طی چند روز از بین می‌رود.

لیزر لیپولیز دوران نقاهت کمتری نسبت به سایر جراحی‌های پیکرتراشی دارد، اما به هر حال شما تا چند روز نمی‌توانید به فعالیت‌های روزمره‌تان ادامه دهید. از بین رفتن درد و ناراحتی ناشی از این عمل، معمولا 1 الی 2 روز طول می‌کشد، اما برای از بین رفتن ورم، معمولا 5 تا 10 روز زمان لازم است. فراموش نکنید که احتمال بروز عفونت نیز وجود دارد؛ البته احتمال آن بسیار کم است، اما بهتر است آن را در نظر داشته باشید. احتمالا شما بلافاصله بعد از انجام این جراحی، دچار بی‌حسی، گیجی، خواب‌آلودگی و کسالت خواهید بود.

آیا لاغری با لیزر موثر است؟

درباره این سوال که آیا لاغری با دستگاه لیزر لیپولیز، موثر و ماندگار است، جواب‌های متفاوتی وجود دارد. چرا که جواب این سوال به انتظارات افراد بستگی دارد. در برخی از تحقیقات سال 2011، گفته شده که بسیاری از افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند، از نتایج به وجود آمده ناراضی هستند. اما نکته‌ای که کاملا واضح است و در تمام منابع تایید شده، این است که نتیجه حاصل از لاغری با دستگاه لیزر، کاملا به تغییر سبک زندگی بستگی دارد. رفتارهای شما پس از عمل، تاثیر مستقیمی روی نتیجه عمل‌تان می‌گذارد. شما باید یک سالم و تمرینات ورزشی منظمی را در برنامه‌تان داشته باشید تا بتوانید تاثیر این جراحی را ببینید. اگر اینطور نباشد، ممکن است مدتی پس از عمل، بافت چربی شما مجددا به ذخیره کردن چربی‌های جدید اقدام کند و شاهد تجمع چربی در بخش‌هایی از بدن‌تان باشید.

هزینه لاغری با لیزر چقدر است؟

با توجه به اینکه میزان چربی‌های اضافی چقدر است و این چربی‌ها در چه قسمتی از بدن‌تان ذخیره شده است، هزینه عمل متفاوت است. اما رنج قیمت آن در محدوده 10 تا 20 میلیون قرار دارد.

لاغری با لیزر لیپولیز

برای حذف چربی‌ها و کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل می‌توان از لیزر لیپولیز استفاده کرد. البته چون این لیزر دقت بالایی در خروج چربی‌ها دارد، بیشتر در مناطقی که دارای چاقی موضعی هستند، استفاده می‌شود. به همین دلیل اغلب پیشنهاد می‌شود افراد برای لاغری با لیزر لیپولیز، تا حد امکان وزن خود را کاهش دهند و تنها برای از بین بردن چربی در بخش‌های باقیمانده، از لیزر لیپولیز استفاده کنند.

لیزر لیپولیز صورت

برای از بین بردن چربی‌های موضعی در صورت، مثل غبغب یا چربی‌ها و افتادگی‌های کنار چانه‌ها نیز می‌توان از لیزر لیپولیز استفاده کرد؛ زیرا دقت عمل و ظرافت آن بالا است. البته شاید برخی از افراد تمایل داشته باشند، پس از انجام لیزر لیپولیز صورت، با انجام لیفت ویا سایر اعمال زیبایی، زیبایی خود را دوچندان کنند؛ اما این بدان معنا نیست که پس از انجام لیزر لیپولیز صورت، نیازمند استفاده از این اعمال زیبایی هستید. البته روش لیزر لیپولیز صورت را کمتر برای نواحی داخلی صورت استفاده می‌کنند. همچنین این روش سبب کاهش چربی می‌شود و نمی‌توان برای از بین بردن غضروف اضافه از آن استفاده کرد، به همین دلیل برای زیبایی بینی و سایر محل‌ها مناسب نیست.

مزایای لیزر لیپولیز

در روش لیپولیز با لیزر، از آنجا که در محل عمل تنها چند سوراخ کوچک ایجاد شده و انرژی لیزر از آن طریق به داخل بدن فرستاده می‌شود تا چربی‌ها را حذف کند؛ نیاز به پارگی وسیع و بخیه در محل عمل نداریم، بنابراین بهبودی بعد از عمل سریع‌تر بوده و احتیاج به استراحت طولانی‌مدت نیست و خطر عفونت و خونریزی کاهش پیدا می‌کند. درحقیقت تهاجمی نبودن این روش، مهم‌ترین مزایای لیزر لیپولیز است که آن را بر سایر روش‌ها ارجح می‌کند. البته پوست محل عمل ممکن است بین ۲ تا ۶ هفته حالت بی‌حسی داشته باشد و کبود باشد که به مرور برطرف می‌گردد. رعایت بعضی نکات بعد از عمل، مثل پوشیدن گن تا چند هفته برای موضع عمل و نوشیدن حداقل ۲ لیتر آب، ضروری است تا بهبودی سریع‌تر حاصل شده و ماندگاری و رسیدن به نتیجه دلخواه رخ دهد.

کبودی و تورم پوست در محل لیپولیز با لیزر بسیار کمتر از روش‌های دیگر است. از دیگر مزایای لیزر لیپولیز این است که در این روش به علت تحریک پوست و ترشح کلاژن در بدن پوست بعد از عمل دچار افتادگی نمی‌شود. در این روش نتایج عمل معمولاً یک هفته پس از جراحی کاملاً مشهود است؛ اما در روش‌های دیگر ممکن است دو تا چهار هفته طول بکشد تا شما به نتیجه مورد نظر برسید. احتمال سوختگی در لیپولیز با لیزر وجود ندارد، زیرا جراح به‌طور مرتب با دست خود موضع را لمس کرده و حرارت آن کنترل می‌شود.

ماندگاری لیزر لیپولیز

انجام هرگونه عمل جراحی ویا حتی لیزر لیپولیز که سبب کاهش سریع چربی‌ها ویا کاهش وزن سریع می‌شود، به مراقبت پس از عمل نیاز دارد؛ زیرا بدن ما پیوسته در حال ساخت و ذخیره چربی است و ماندگاری لیزر لیپولیز هم بستگی به مراقبت و همچنین تغییر برخی از رفتارها دارد. در عمل حذف چربی به وسیله لیزر چنانچه سبک زندگی خود را تغییر ندهید، ممکن است مدتی بعد از عمل دوباره بافت چربی شما به ذخیره کردن چربی‌های جدید اقدام کند. بنابراین با انجام تمرینات ورزشی منظم و حفظ رژیم مناسب غذایی، می‌توانید از تجمع مجدد چربی جلوگیری کنید.

چنانچه شما نیز لیزر لیپولیز انجام داده‌اید و نگران بازگشت به وزن قبلی خود هستید؛ بهتر است پیش از آنکه دیر شود و نیازمند انجام مجدد هرگونه عمل جراحی یا لیزر لیپولیز باشید، سبک زندگی خود را تغییر دهید و از یک رژیم غذایی اصولی و سالم در کنار تحرک کاافی استفاده کنید. برای تحقق این شرایط، نیازمند استفاده از رژیم‌های غذایی یک مشاور تغذیه حرفه‌ای هستید. یکی از انواع رژیم‌هایی که می‌توانید دریافت نمایید، رژیم تثبیت وزن است که به شما کمک می‌کند، وزن خود را به همان صورت نگه دارید.شما میتوانید قیمت گن کلمبیا را از سایت های معتبر ببینید و برای ثابت نگه داشتن فرم بدنتان از این گن استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا