مجله عمومی

بیمارداری با شرایط ویژه – کندوج

آنها احساس خوبی ندارند. آنها در 13 ماه گذشته رنج زیادی کشیده اند. آنها مجبور شده اند استرس زیادی را تحمل كنند و حذف نام همكارانشان از لیست 125000 نفری (طبق آمار سال 1997) دشواری های آنها را دو چندان كرده است. پرستاران بخش های مختلف قلب و عروق بیمارستان ها و مراکز درمانی در 384 روز از شروع تاجگذاری در ایران هر لحظه را محاسبه کرده اند و اکنون آنها نمی دانند که در روزهای باقی مانده تعداد بیشتری از کادر پزشکی خارج می شوند سال 1999

به گزارش کندوج ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “این یک سال ضرر بود و پرستاران می گویند آنها هرگز این همه عزادار از دست دادن همکاران خود نبوده اند.” آنها هر روز وارد یک منطقه آلوده در میدان جنگ می شوند و زندگی و خانواده خود را به خطر می اندازند. شاید غم انگیزترین خبر در مورد مرگ پرستاران در سال جاری به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، از دست دادن پرستاران باردار باشد. شانزده روز از مرگ آخرین پرستار باردار در بیمارستان کرونا می گذرد. فرانک داوودی ، پرستار بیمارستان مدنی کرج ، در هفت ماهگی بر اثر تاج گذاری درگذشت. وی در بیمارستانی در تهران بستری شد و تحت عمل سزارین قرار گرفت.

بیش از 130 پرستار بر اثر تاج گذاری جان خود را از دست داده اند

داوودی هشتمین کارگر پزشکی در استان البرز بود که به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب درگذشت. به گفته محمد شریفی مقدم ، رئیس خانه سالمندان ، بیش از 130 پرستار بر اثر این بیماری درگذشته اند. یکی از پرستاران بیمارستان شهید مدنی کرج ، یکی از همکاران فرانک داوودی که نمی خواست نام وی در این گزارش ذکر شود ، به همشهری گفت که مسئولان بیمارستان در طول بیماری عروق ویروس کرونا قلب وی ، وضعیت پرستار را کنترل نمی کنند. پس از مرگ پرستار ، آنها اعلام کردند که وی در بخش جراحی مردان کار می کند ، که درست است ، اما بیماران ویروس کرونا قلب نیز در آن بخش وجود دارد. پرستار نتوانست تا 90 دقیقه مرخصی بگیرد. به گفته وی ، پس از مرگ داوودی ، مسئله جلوگیری از فعالیت پرستاران باردار با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته است ، اما این فقط مسئله بیماران باردار نیست. حتی بیماران قلبی و ریوی نیز چنین شرایطی دارند. »پرستار می گوید داوودی 48 ساله در انتظار فرزند اول خود بود. وی پیش از این بیماری گفته بود كه پس از تولد فرزندش دیگر كار نخواهد كرد و با 24 سال سابقه كار بازنشسته خواهد شد: “وی در بیمارستان خصوصی بستری شد اما ریه های وی به شدت آسیب دید. نوزادش قبل از مرگ تحت عمل سزارین قرار گرفت. “او گفت که می خواهد دخترش را بارین تماس بگیرد که دو روز پس از تولد نوزادش درگذشت.”

فقط با یک دستورالعمل از تأثیر پرستاران باردار جلوگیری کنید

نام مهشید گودرز نیز در لیست ISK است. وی همچنین هنگام ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا در بیمارستان لقمان باردار بود و در تاریخ 16 فوریه در بیمارستان کرج درگذشت. در شرایطی که در 17 دسامبر ، معاون پرستاری وزارت بهداشت در مورد 45000 پرستار در کرونا درباره استفاده از پرستاران باردار در بخش های عروق ویروس کرونا ، پرستاران باردار در عروق ویروس کرونا در بیمارستان ها آلوده شدند و جان خود را از دست دادند. یک اپیدمی در دانشگاهها گزارش شده است که پرستاری در معرض خطر نباید در بیمارستانها یا بخشهای Covid-19 با بیماریهای اساسی یا بارداری استفاده شود. این یک تخلف است و در صورت مشاهده به آن رسیدگی می شود. روزی که مریم حضرتی این حادثه را گزارش کرد ، اندکی بیش از یک ماه از مرگ مریم رحیمی ، پرستار یک شرکت باردار شیرازی گذشته بود. مریم رحیمی در تاریخ 15 نوامبر در بیمارستان رجایی شیراز به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب درگذشت.

وی سپس 7 ماهه باردار بود و پس از سزارین جنین خود را از دست داد. وی پنجمین پرستار در استان فارس بود که به دلیل بیماری درگذشت.

پرستار فقید شیرازی با استرس به بیمارستان رفت

محسن حاتمی ، یکی از اعضای سیستم پرستاری شیراز ، اطلاعاتی در مورد درگذشت “زهرا رحیمی” به همشهری ارائه داد. به گفته وی ، اگرچه در مورد این پرستار گفته می شود كه وی با اختیار خود در بخش عروق كرونر كار می كرد ، اما می دانیم كه او همیشه نگران وضعیت خود بود و همیشه با استرس شروع به كار می كرد و نگران جنین بود: “ما پیگیری نشان می دهد که “او مانند همکارانش هفت شیفت در هفته کار می کرد و در ICU Corona کار می کرد.” “اگر خود پرستار علاقه مند به ادامه کار باشد ، مقامات بیمارستان اجازه کار به او را نمی دهند.” بیمارستان حتی به او گفت که او به دیابت بارداری مبتلا است ، اما خانواده اش او را رد کردند. “

هیچ قراردادی با پرستاران باردار این شرکت منعقد نخواهد شد

به گفته حاتمی ، “زهرا رحیمی” یکی از نیروهای این شرکت بود. مشکل این پرستاران این است که اگر شرکت متوجه شود که نیرو باردار است ، او را استخدام نمی کنند و اگر بعد از استخدام باردار شوند ، قرارداد را تمدید نمی کنند. به گفته وی ، این فقط برای بیماران باردار نیست. پرستاران همچنین از بیماری های خاصی رنج می برند و در طول تعطیلات به کار خود ادامه می دهند: “مرخصی استعلاج محدود است. “از طرف دیگر ، یک پرستار باردار برای استفاده از مرخصی زایمان 90 ماهه به مرخصی زایمان نمی رود و این باعث می شود تا آخرین روز بارداری به سر کار برود.”

زهرا رحیمی ، 27 ساله ، فرزند اول خود را باردار بود.

ایران بیشترین میزان مرگ و میر را در گروه پرستاری دارد

محمد شریفی مقدم ، مدیر خانه سالمندان در مورد وضعیت پرستاران باردار مبتلا به بیماری های خاص صحبت کرد. او به همشهری می گوید که ایران بالاترین میزان مرگ و میر را در بین پرستاران هنگام تاجگذاری داشته است. وزارت بهداشت تعداد پرستاراني را كه در اثر تاج گذاري درگذشتند 100 نفر گزارش كرده است ، سيستم پرستاري مي گويد 110 اما آمار خانه سالمندان بيش از 120 ، 1301 نفر را متمركز مي كند. چند روز پیش ، پرستاری که به دلیل بیماری ویروس کرونا قلب از مرخصی استعلاجی برگشته بود هنگام کار ایست قلبی کرد و جان خود را از دست داد: “سیاست های اشتباه علت مرگ پرستاران است. “اگرچه در کشورهای دیگر تعدادی از پرستاران بر اثر بیماری فوت نکرده اند.”

به گفته وی ، وزارت بهداشت قانونی ندارد که از استخدام پرستاران باردار در تاج جلوگیری کند. این بخشنامه ای بود که توسط معاون وزیر پرستاری صادر شد. اما وقتی این جزوه به ملوان بیمارستان داده می شود و او هیچ قدرتی ندارد ، او چاره ای جز استفاده از تمام توان خود ندارد. اگرچه کنتور نیز می تواند به این وضعیت اعتراض کند ، اما متر به عنوان رئیس بیمارستان منصوب می شود ، اما از منافع بیمارستان نیز محافظت می کند و فشار زیادی به پرستاران وارد می کند. پرستاران ادعا می کنند بیش از 200 ساعت کار اجباری در ماه دارند. در کشورهای دیگر ، هیچ وقت اضافه کاری برای پرستاران وجود ندارد. زیرا زندگی بیماران را به خطر می اندازد ، اما در ایران ، پرستاران شرایط مختلفی را تجربه می کنند: بسیاری از آنها پس از بستری شدن در بیمارستان ، بیماری ویروس کرونا قلب تشخیص داده می شوند. “به همین دلیل این پرستاران حتی بیشتر از تاج آسیب پذیر هستند.”

قبلاً گزارش شده است که 30٪ از بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب بدون علامت هستند که باعث طولانی شدن انتقال ویروس می شود. با اشاره به این مورد ، شریفی مقدم می گوید که یک پرستار باردار باید از ابتدای بارداری به بخشی که از بیماران مراقبت نمی کند ، منتقل شود. از استعدادهای آنها می تواند در بخش آموزش استفاده شود ، یا می توانند از راه دور کار کنند: “اگر 200000 پرستار شاغل داشته باشیم ، شاید کمتر از یک درصد آنها باردار باشند. اگر این افراد را از بخش درمان برداریم ، چیز زیادی نخواهد داشت تأثیر آن بر روند درمان “”

از نظر نسبت پرستاران و جمعیت ، در بین کشورهای در حال توسعه

شریفی مقدم می گوید دلیل اصلی این اقدامات کمبود پرستار است. در دنیا تعداد سرانه یا تخت پرستار تعدادی با نیازهای خاص خود دارند. سازمان بهداشت جهانی تأکید می کند که کشورهایی که از هر 1000 نفر کمتر از 7 پرستار دارند نیز مرگ و میر بیماران را افزایش می دهند. در برخی از مناطق ایران ، تعداد پرستاران این جمعیت 3 نفر است: “یکی از پرستاران در اهواز گفت که در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان ها ، 17 بیمار در بخش مراقبت های ویژه فقط توسط 3 پرستار مدیریت می شوند. اگرچه حداقل 5 تا 6 پرستار باید برای این تعداد بیمار در نظر گرفته شود. هنگامی که تعداد بیماران زیاد است ، طبیعی است که پرستار نتواند مشخصات سلامتی را دنبال کند و به دلیل حجم زیاد کار و خستگی پرستار ، خطر خطاها افزایش می یابد. “این هم خودش و هم بیماران را در معرض خطر قرار می دهد.”

وی با استناد به این آمارها می گوید ایران از نظر تعداد سرانه پرستار از توسعه کافی برخوردار نیست: «آخرین آمار سال 2017 نشان می دهد که میانگین سرانه پرستاران در ایران 1.5 است. “ژاپن 9 و ارمنستان و گرجستان 5 و 6 است.”

این وضعیت منجر به اختلاف نظر مدیران بیمارستان با مجوز پرستار شده است. شریفی مقدم می گوید که یکی از پرستاران به دلیل مرگ جنین به رئیس بخش برای مرخصی استعلاجی مراجعه کرده است اما به او مرخصی استعلاجی داده نشده است. از طرف دیگر ، بسیاری از پرستاران باردار باید تا روز آخر در بیمارستان بمانند.

همه جای بیمارستان یک تاج است

با این حال ، نگرانی پرستاران تنها فعالیت آنها با وجود بارداری نیست. آنها می گویند بسیاری از پرستاران دارای بیماریهای اساسی هستند اما نمی توانند بخشهای عروق ویروس کرونا را ترک کنند. همه اینها در شرایطی است که فقط بخشهای ویروس کرونا بیمارستانها در معرض خطر نیستند. اکنون تمام بخشهای بیمارستان به این ویروس آلوده شده اند: «به هر حال کمبود پرستار وجود دارد. یک میلیارد یورو به سیستم بهداشتی تزریق شده است ، اما آنها با این بودجه ساخته شده اند. آنها می توانند قطعاتی را برای افزودن پرستار خرج کنند. “هزینه استخدام 10 هزار پرستار چقدر است؟”

به گفته شریفی ، 10 هزار پرستار در سال 1997 استخدام می شدند اما این آزمون در سال 1998 برگزار شد. کسانی که در این آزمون قبول شدند در سال 1999 استخدام شدند. اخیراً اعلام شد که یک آزمون برای استخدام 40،000 نفر برگزار می شود ، اما بین 13،000 تا 15،000 آنها در تیم پرستاری استخدام می شوند.

حدیث قلنیا ، یک پرستار ، به مدت 89 روز به عنوان کارمند شرکت در رشت استخدام شده است. او در بیمارستان رازی در رشت ، مرکز کرونا کار می کند. وی درباره کمبود نیرو به همشهری می گوید که بسیاری از نیروهای برنامه ریز از ترس ابتلا به بیماری هنوز برنامه های خود را آغاز نکرده اند. خانواده ها به فرزندان خود اجازه کار در بیمارستان ها را نمی دهند و همین امر باعث کمبود نیرو شده است. وی همچنین از وضعیت پرستاران باردار مطلع است اما می گوید که این افراد در بیمارستان رازی در رشت به بخشهای دیگر منتقل می شوند. اگرچه تمام بخشهای بیمارستان به کرون آلوده هستند: “تنظیم می شود”.

رئیس ناظر یکی از دستورالعمل های بیمارستان ها مبنی بر عدم استفاده از تجهیزات محافظتی

فشار بر تیم پرستاری ابعاد بسیاری دارد. محمود عمیدی ​​، فعال در حوزه پرستاری و پرستاری در یک بیمارستان تامین اجتماعی ، با بیان اینکه رئیس یک بیمارستان دانشگاهی استفاده از تجهیزات محافظتی را برای متخصصان مراقبت های بهداشتی ممنوع کرده است ، نشان می دهد که بیماران نگران استفاده از محافظت پزشکی هستند: “متأسفانه ، این رفتار نشان می دهد که برخی از مدیران بیمارستان دارایی شخصی را دارند. “

وی در مورد استفاده از پرستاران مبتلا به بیماری های خاص می گوید وقتی به پرستار بیمارستانی گفته می شود که یک پرستار بیماری خاصی دارد ، دیابت دارد یا مشکل دیگری دارد که وی را در معرض خطر بیماری عروق ویروس کرونا قلب قرار می دهد ، متأسفانه درمان خوبی وجود ندارد. بعضی اوقات ، حتی با خطا ، پرستار مجبور به ادامه کار در همان بخش عروق ویروس کرونا می شود.

به دنبال مرگ سومین پرستار باردار به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، معاون پرستاری بار دیگر به جلسه مقدماتی در مارس 1998 مراجعه کرد و در آن خواستار انتقال پرستاران پرخطر از بخش های عروق ویروس کرونا شد. این امر نه تنها در مورد پرستاران باردار بلکه در مورد کسانی که تحت شیمی درمانی یا شیردهی هستند نیز صدق می کند. “با این حال ، پرستاران می گویند این هنوز در بسیاری از بیمارستان ها اتفاق نیفتاده است و وضعیت در شهرهای دورافتاده حتی بدتر است.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا