مجله عمومی

رتبه اول هرمزگان در شاخص‌های فقر و فلاکت، ریشه در فقر آموزشی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام محمد عبادی زاده عصر پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما در حال حاضر غرق در اطلاع رسانی و آموزش و پرورش است. نقش بسیار مهمی در مبارزه ایفا می کند. او مسئول این حملات است.

وی گفت: معلمان باید بتوانند این مرحله از جنگ نرم را کنترل کنند و با حملات زیاد مقابله کنند. ما معتقدیم که سه بعد محیط، آموزش و خانواده نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت جوانان ما دارد.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه نیازمند تحول اساسی در نظام آموزشی استان هرمزگان هستیم، گفت: نقش خانواده ها در کنار معلمان بسیار مهم است و نباید آن را دست کم گرفت زیرا این دو مکمل یکدیگر هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تحول در آموزش و پرورش در استان هرمزگان، تصریح کرد: تحول باید متناسب با وضعیت جهانی و وضعیت جامعه باشد و تلاش شود این تحول در بخش های مختلف از جمله آموزش، پرورش و مهارت آموزی برای تحقق اهداف نظام اسلامی ایجاد شود. انقلاب به واقعیت

نماینده ولی فقیه استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش زمینه ساز شکل گیری انسان های عالم و خداپسند است بنابراین می توان گفت نقش مهمی در انسان سازی جامعه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان استان بزرگی است، تصریح کرد: گستره جغرافیایی استان هرمزگان آموزش و پرورش را در برخی زمینه های زیرساختی ارائه کرده است، نتوانسته خدمات مطلوبی را ارائه کند که باید انجام شود. سازماندهی شده در این حوزه باید توسعه یابد.

وی گفت: ارائه نماینده اداره آموزش و پرورش در قسمت لیرداف شهرستان جاسک باید در دستور کار قرار گیرد زیرا بسیاری را به چالش کشیده است.

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: گاهی در فراخوان های استخدامی عمومی و داخلی، مردم هرمزگان به دلیل عقب ماندگی تاریخی آموزش و پرورش توان رقابت با استان ها را ندارند. این امر باعث شده است که اعزام معلمان به نقاط مختلف هرمزگان با چالش هایی مانند اسکان، ناسازگاری آب و هوا و … مواجه شود. در صورت ارائه سهمیه برای مناطق خاص در استان هرمزگان از بومیان منطقه، نیروی انسانی پایدار تربیت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان با وجود توانمندی های منحصربفرد اقتصادی در خط مقدم فقر در کشور قرار دارد که بخشی از آن ریشه در فقر فرهنگی و آموزشی دارد. پرکردن این خلأها نیازمند توجه ویژه دولت است.

حجت الاسلام عبادی زاده افزود: برای پرکردن شکاف توسعه ای بین هرمزگان و سایر استان ها باید عدالت در توزیع منابع رعایت شود تا روند توسعه در همه استان ها به طور همزمان متعادل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا