مجله عمومی

عملیات امداد و نجات به سیل زدگان در ۵ شهرستان هرمزگان انجام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین مختار سلحشور ، در تشریح اقدامات امدادی هلال احمر در سیل اخیر 7 و 7 دسامبر اظهار داشت: خدمات ارائه شد.

سلحشور گفت: در پی ورود سیستم بارشی به غرب استان پارسیان و اعلام آب در این شهرستان و روستاهای اطراف ، اقدامات لازم برای تخلیه آب انجام شد.

وی افزود: سقوط دو دستگاه وانت پراید و خودروی پژو پارس به رودخانه به دلیل جاری شدن رودخانه و ریزش کوه منجر به کشته شدن 5 سرنشین این دو خودرو شد که توسط امدادگران در جریان هلال احمر جستجو شدند.

سلحشور اظهار داشت: توزیع چادر ، پتو ، نایلون و بسته های غذایی در بین قربانیان سیل و سیل از اقدامات انجام شده در شهرستان پارسیان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان ادامه داد: در شهرستان بستک 382 بسته غذایی بین خانواده های آسیب دیده از سیل توزیع شد.

سلحشور با اشاره به مرد محبوس در روستای سرجویه گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش ، دو تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و با کمک بولدوزر عوامل محلی به مکانی امن منتقل شدند.

وی از توزیع 22 بسته غذایی ، 42 بنر فرش و 44 بنر فرش در بین آسیب دیدگان در شهرستان رودان خبر داد و گفت: در شهرستان بشاگرد تاکنون 55 پتو ، 350 کیلوگرم نایلون و بسته مواد غذایی بین 227 خانواده آسیب دیده از سیل و سیل توزیع شده است.

رئیس هلال احمر استان هرمزگان با تشریح کارهای امدادی در شهرستان سیریک گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر گیر افتادن شش نفر در مسیر رودخانه گز ، دو تیم عملیاتی اعزام شده توسط یک قایق مدافع مردم از سیل نجات یافتند.

وی با اشاره به دستگیری یک موتورسوار 30 ساله در رودخانه ای در روستای شماجو گفت: این فرد قبل از رسیدن نیروهای امدادی از طغیان سیل نجات یافت اما با وجود انتقال به بیمارستان به دلیل وخیم شدن حال عمومی ، جان خود را از دست داد. کم شده.

سلحشور افزود: تخلیه آب و توزیع 17 چادر ، توزیع 345 پتو ، 138 پتو ، 20 ست ظرف ، بخاری و بسته های غذایی در بین قربانیان سیل توسط ساکنان هلال احمر شهرستان سیریک انجام شده است.

مدیر هلال احمر استان هرمزگان تأکید کرد: تلاش های امدادی برای قربانیان سیل و جاری شدن سیل تا زمان عادی شدن وضعیت ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا