مجله عمومی

وقتی مغز مه‌آلود می‌شود! – کندوج

نمی توانید کلیدهای خود را پیدا کنید؟ همسایه جدید خود را فراموش کرده اید؟ یادت نیست چرا او از تپه بالا رفت؟ آیا ملاقات خود را در خانواده درمانی فراموش کرده اید؟ چنین مواردی ناشی از آنچه “مه مه” خوانده می شود.

به گزارش کندوج ، “عصر ایران نوشت” و به نقل از امانان: “هرچه پیرتر می شویم ، نگرانی از مه شکن آغاز بیماری آلزایمر است.” برای توصیف علائم ابهام معنوی. علاوه بر فراموشی علائم دیگری است که افراد از خستگی و سردرد ، کمبود انرژی و بی ثباتی گزارش می کنند.

مغز مه آلود یک احساس مبهم است که وقتی سعی می کنید چیزی را به خاطر بسپارید در شما ایجاد می شود اما نمی توانید روی آن تمرکز کنید. تلاش برای بررسی و استفاده از قدرت مغز می تواند انرژی شما را به همان اندازه ورزش کاهش دهد. تجربه این شرایط خصوصاً در نوجوانی و نوجوانان به دلیل ترس از آلزایمر می تواند دردناک باشد. آلزایمر شایعترین دمانس است که در حال حاضر هیچ درمانی ندارد و تشخیص در مراحل اولیه دشوار است.

دلایل احتمالی مه مغزی

بنابراین اگر ابهام شما نشانه زوال عقل نیست ، چه عاملی می تواند باشد؟ در این رابطه امکانات بسیاری وجود دارد. خواب ناکافی یکی از مواردی است که می تواند باعث تشکیل مه مغزی شود. وقتی بدن استراحت کافی نداشته باشد ، مغز نیز تأثیر دارد. خواب ناکافی تأثیر منفی در تفکر دارد. وقتی خواب کافی ندارید ، طول توجه شما کاهش می یابد. بنابراین فراموش نکنید که هفت تا هشت ساعت خواب در شب داشته باشید. اتاق خود را به مکانی راحت برای استراحت و تا حد امکان از دستگاه های الکترونیکی خودداری کنید. با رفتن به رختخواب و بیدار شدن از خواب در روز معین ، مرتب خواب شوید. اگر این کار نکرد ، با پزشک خود مشورت کنید تا مشکل خواب داشته باشید.

یکی دیگر از دلایل مه آلودگی مغز استرس است. تحت فشار مداوم و برخورد با موقعیتهای استرس زا بر احساسات شما تأثیر منفی می گذارد و بدن شما را از بین می برد. علائم استرس می تواند از سردرد و حالت تهوع تا درد قفسه سینه و درد عضلانی باشد. جای تعجب نیست که استرس همچنین می تواند بر مغز و ذهن شما تأثیر بگذارد. در حقیقت ، استرس در فعالیت جسمی و روحی دخالت دارد. بر این اساس ، شما باید از استرس و اضطراب برای جلوگیری از تیرگی مغز جلوگیری کنید. تکنیک های تنفس عمیق و مراقبه یا تمرین یوگا برخی از کارهایی است که می توانید برای مقابله با استرس انجام دهید. ورزش و نقاشی نیز می تواند در کاهش استرس موثر باشد.

عوارض جانبی این دارو شرایط دیگری است که می تواند منجر به تیرگی مغز شود. با افزایش سن ، خطر ابتلا به بیماری ها و داروهای مختلفی نیز افزایش می یابد. در مورد عوارض جانبی احتمالی آنها قبل از مصرف هرگونه دارو ، مانند آنتی بیوتیک ها یا قرص های آلرژی یا حتی داروهای فشار خون بخوانید. بعضی اوقات ابهام ذهنی نتیجه دارویی جدید است که شما مصرف می کنید. اگر مدت کوتاهی از دارو استفاده می کنید و مغز خیلی جدی نیست ، احتمالاً پس از قطع دارو به حالت عادی بر خواهید گشت. اما در صورت نیاز به داروهای طولانی مدت با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است داروی دیگری برای شما تجویز شود.

مشکلات هورمونی همچنین می تواند منجر به مبهم شدن مغز شود. زنان باردار باید در دوران بارداری آمادگی لازم برای تجربه این شرایط را داشته باشند. یائسگی نیز بیشتر در دوران یائسگی تجربه می شود. تغییرات هورمون در واقع می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد.

عملکرد بیش از حد مغز یکی دیگر از دلایل ایجاد مه مغزی است. اگر همیشه سعی در انجام چند کار به یکباره دارید ، جای تعجب ندارد که مغز کمی سردرگم شود. سرعت پردازش و سایر مهارتهای مغزی با افزایش سن کاهش می یابد ، اما مهم نیست که چند ساله باشید ، زیرا انجام وظیفه چند وظیفه در هر سنی می تواند تأثیر منفی بگذارد.

مه آلودگی مغز می تواند نشانه برخی بیماری ها مانند سندرم خستگی مزمن ، فیبرومیالژیا ، لوپوس و التهاب باشد. همچنین می تواند ناشی از افسردگی باشد. اگر مشکلات فکری دارید که مربوط به خواب ، استرس یا سایر مشکلات نیست ، برای تشخیص دقیق با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا