کسب و کار ایرانیمجله عمومی

قالیشویی خوب برای فرش دستباف

از گذشته تا به امروز، استفاده از فرش چه دستباف باشد و چه ماشینی، با توجه به نقش‌ها و طرح‌های متفاوت و رنگارنگی که تولید می‌شود، نقش مهمی در زیبایی خانه ما ایرانی‌ها بازی می‌کند و می‌توان گفت فرش با فرهنگ ما ایرانی‌ها عجین شده است.از آنجایی که فرش‌های خوب و باکیفیت از قیمت‌های نسبتاً بالایی نیز برخوردارند می‌توان گفت در اکثر مواقع تهیه یک فرش مناسب انتخابی دائمی و یا طولانی مدت محسوب می‌شود، بنابراین باید دقت کافی را در نگهداری آن‌ها داشته باشیم.

اما برای اکثر ما هم پیش آمده که در هنگام جابجایی و اثاث‌کشی و یا فرا رسیدن ایام عید به فکر انتخاب بهترین قالیشویی در کرج از میان هزاران دفتر و مرکزی هستیم که این روز‌ها با تبلیغات فراوان خود را بهترین رفوگر و قالیشویی شهر می‌دانند. در این لحظه است که مهمترین نگرانی ما پیدا کردن یک کارخانه قالیشویی معتبر و مجهزی است که قدر قالی‌ها ما که حکم گنجینه‌های زیبایی خانه ما را دارند بداند.

قالیشویی خوب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

 شرکت قالیشویی با مجوز رسمی

داشتن مجوز رسمی و معتبر اتحادیه یکی از مهمترین ملاک های انتخاب یک قالیشویی معتبر در تهران است.

 دارای دستگاه های به روز و استاندارد

قالیشویی فرش به دو صورت شست‌وشوی سنتی و شست‌وشوی مدرن انجام میشود. شکل سنتی آن که هنوز هم در خیلی از قالیشویی ها متداول است با آب و مایع شستشو است. ولی شکل صنعتی با دستگاه های پیشرفته کارخانه است که کمترین خطر را برای فرش ها دارد و اصولی تر است پس داشتن دستگاه های به روز و استاندارد یکی از ویژگی های مهم محسوب میشود.

 شست‌وشوی مدرن و سنتی، در کنار هم

آگاه بودن به دانش روز و تسلط بر نحوه صحیح شست‌و‌شوی هر فرش بنا به جنس، رنگ و الیاف به کار رفته در آن، روش‌های مختلفی را برای شستشوی فرش بوجود آورده است. برخلاف تصور بیش‌تر افراد، شستشوی فرش با روش‌های کاملا مدرن و مکانیزه به معنی برتری قالیشویی نیست. قالیشویی نمونه از روش‌های سنتی در کنار روش‌های مدرن استفاده می‌کند و یک کارخانه قالیشویی قابل اعتماد، بر روند شستشوی فرش‌های نفیس‌تر مانند فرش‌های دستباف و فرش ابریشمی نظارت کافی دارد.

 دارای کارکنان حرفه ای و متخصص

کارکنان قالیشویی باید بدانند که چطور فرشرا تحویل بگیرند و آن را به قالیشویی منتقل کنند در حالی که به فرش آسیبی وارد نشود. همچنین بدانند که هر نوع فرشی را از فرش دست بافت گرفته تا ماشینی چگونه و با چه موادی شستشو دهند تا هیچ آسیبی به بافت فرش وارد نشود.

 ارائه قیمت های مناسب و عادلانه

قیمت مناسب برای شستشوی فرش دغدغه خیلی از افراد است. مواردی مانند متراژ فرش، نوع فرش، جنس فرش و … در تعیین قیمت موثر است. پس قالیشویی خوب در تهران از قیمت گذاری های صنف قالیشویی پیروی میکند.

 شست‌وشوی انواع فرش ها

یک قالیشویی خوب قالیشویی است که برای هر نوع فرشی چه دستبافت و جه ماشینی روشی متفاوت داشته باشد. همانطور که میدانید روش شستشوی فرش های ماشینی با فرش های دستبافت، اعلا، اکرلیک …. بسیار متفاوت است. پس مهم است که روش شست‌وشوی انواع فرش ها را بدانند.

 استفاده از شوینده های با کیفیت

یکی دیگر از ویژگی‌های یک قالیشویی خوب استفاده از مواد شوینده با کیفیت و استاندارد فرش است. این موضوع بسیار مهم است که مواد شوینده‌ای که برای شستشوی فرش شما استفاده می‌شود برای سلامتی کودکان، حیوانات خانگی و دیگر اعضای خانواده شما مضر نباشد. به همین دلیل قبل از سپردن فرش‌هایتان به قالیشویی از نوع مواد شوینده و داشتن تجهیزات لازم برای از بین بردن میکروب‌های فرش اطمینان حاصل کنید.

 ارائه سرویس در مناطق مختلف تهران

بعضی از قالیشویی ها بسیار کوچک هستند و فقط توانایی خدمت رسانی به بعضی از بخش های تهران را دارند. ولی بهترین قالیشویی تهران با دارا بودن تعداد زیادی شماره تماس و تعداد بالای نیروی های کاری میتواند به کل تهران خدمت رسانی کند.

 مشتری مداری

در کنار تمام فرایند‌هایی که برای شست‌و‌شو صورت می‌گیرد، یک قالیشویی نمونه از تیمی منسجم و پاسخگو برای پشتیبانی و رسیدگی به امور مشتریان برخوردار است. پشتیبانی فعال نشان‌دهنده‌ی مشتری‌مدار بودن شرکت است. پاسخگویی به سوالات قبل از ثبت سفارش قالیشویی و پیگیری‌های آتی از نکاتی‌ست که باید برای انتخاب قالیشویی به آن دقت کنید.

 شست‌وشو با رعایت اصول اسلامی

برخی افراد به رعایت شئونات مذهبی در شستشو اهمیت بیشتری میدهند. یکی دیگر از ویژگی‌های یک قالیشویی خوب، شستشو با آپ پاک و پاکیزه چاه و کر اسلامی است.

چگونه قالیشویی خوب در تهران را پیدا کنیم؟

این روز‌ها یک قالیشویی خوب مجموعه‌ای است که بتواند بهترین خدمات را با بهترین قیمت ارائه دهد؛ روش هایی وجود دارد که می‌توانند به ما در انتخاب قالیشویی خوب کمک کند مانند:

  • قبل از اینکه فرش را به قالیشویی تحویل دهید، راجع به سابقه فعالیت آن قالیشویی تحقیق کنید.
  • از اقوام و بستگان و دوستان خود راجع به قالیشویی هایی که راضی بودند سوال کنید.
  • از اتحادیه قالیشویی استعلام بگیرید که آن مرکز قالیشویی مجاز است یا خیر؟ از مراکز معتبر مانند ۱۱۸ راهنمایی بگیرید.
  • با خود قالیشوی تماس بگیرید و راجع به شستشوی فرش و خدمات سوال کنید.
  • برخی شرکت ها برای اطلاعات بیشتر برای شما کارشناس فرش می فرستند، از کارشناس اطلاعات شستشو و قیمت ها را سوال کنید.
  • مطمئن ترین راه برای آزمودن یک قالیشویی، استفاده از خدمات قالیشویی، خشکشویی و شستشوی مبل است.

اهمیت انتخاب شرکت قالیشویی خوب و مجاز در تهران

1: افزایش کیفیت در شست‌وشو

شستشوی فرش در قالیشویی مجاز یک کار تخصصی است. هر فرشی بنا بر شرایط و ویژگی‌های خاص آن شسته میشود. استفاده از دستگاه‌های مکانیکی مخصوص فرش شویی، استفاده از مواد شوینده و شامپوهای خارجی و بهره بردن از بهترین روش‌های شستشوی فرش و خشک کردن، همه آن چیزی است که باعث می‌شود تا کیفیت در شست‌وشو بالا برود.

2: شست‌وشو توسط کارکنان حرفه ای

شست‌وشو توسط کارکنان حرفه ای باعث میشود آسیبی به بافت فرش وارد نشود زیرا آن ها میدانند هر نوع فرش با هر جنسی را چگونه بشویند.

3: صرفه جویی در زمان شست‌وشو

شست‌وشوی فرش به صورت دستی و سنتی امری زمان‌بر و طولانی است. بنابراین شستن فرش با دستگاه قالیشویی و توسط افراد مجرب در این زمینه می‌تواند در صرف وقت و انرژی موثر باشد.

4: شست‌وشو توسط دستگاه های مخصوص

امرزوه در صنعت شست‌وشوی قالی در قالیشویی‌های بزرگ و حرفه‌ای دستگاه‌های قالیشویی برزو و متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این دستگاه‌ها اتوماتیک و برخی نیز نیمه اتومات هستند. کیفیت و دقت در شست‌وشو توسط دستگاه‌های قالیشویی تمام اتومات بیشتر و بالاتر است.

کارخانه قالیشویی خوب یا دفتر قالیشویی، مساله این است!

شاید شما هم نمی‌توانید حدس بزنید که تعداد واسطه‌ها و دلال‌هایی که در صنف قالیشویی مشغول به فعالیت هستند به چه میزان می‌تواند باشد، اما وقتی با این واقعیت روبرو شوید که بیش از ۸۰‌درصد فعالان صنف قالیشویی را واسطه‌هایی تشکیل می‌دهند که با اجاره یک دفتر و چند خط تلفن، نقش رابط بین سفارش دهنده و کارخانه قالیشویی را بازی کرده، که بدون کمترین تعهدی در ارائه خدمات تنها به سود مالی خود از این دلالی فکر می‌کنند، آنگاه شاید فریب عباراتی، چون: «بهترین قالیشویی در تهران» و یا «بهترین قالیشویی در شمال تهران» را نخورید.

این دفاتر وظیفه‌ی ثبت سفارش و حمل و نقل و انتقال فرش به کارخانه را دارند و نمی‌توانند در روند شستشو دخالت کنند. پس با وجود فعالیت قانونی و ثبت شده‌ی این مراکز، کیفیت کارشان وابسته به کارخانه‌ای است که با آن قرارداد دارند و با اتمام قرارداد و یا جایگزین شدن کارخانه‌ی قالیشویی با کارخانه‌ای دیگر ممکن است کیفیت شستشو نیز دچار تغییر شود.

همچنین بسیاری از فروشگاه‌های فرش به مشتریان خود اطلاعات نادرست می‌دهند و تاکید دارند که فقط خودشان می‌توانند فرش‌ها را بشویند و تمیز کنند! در حالی که این ادعا خودش یک دلالی برای کارخانه‌های قالیشویی است و هیچ ضمانتی وجود ندارد که یک فروشنده خوب و باسابقه، یک متخصص شست‌و‌شو و ترمیم فرش هم باشد.

برای اینکه بخواهید یک کارخانه قالیشویی مطمئن را از میان هزاران دفتر واسطه تشخیص دهید کافیست که با اتحادیه قالیشویان تهران در ارتباط باشید و یا به سایت www.eght1351.com مراجعه کنید. از این طریق می‌توانید اعتبار و نام قالیشویی مورد نظر خودتان را هم بررسی کنید.

 تخمین هزینه قالیشویی در تهران

از قدیم شنیده ایم هر که بامش بیش، برفش بیشتر. به این ترتیب هزینه شست وشوی قالی، موکت و تابلوفرش در قالیشویی‌ها به صورت مترمربع محاسبه می‌شود و معمولا مرجعی به نام اتحادیه قالیشویان هر شش ماه قیمت رسمی و مصوبی را برای شستشوی فرش به قالیشویان مجاز اعلام می‌کند که همه موظف به رعایت آن هستند، اما در این میان موردی به نام قیمت توافقی وجود دارد. بسیاری از افراد که از خدمات قالیشویی استفاده کرده اند با این موضوع آشنا هستند که قیمت درج شده در آگهی با قیمت واقعی پرداخت و صورتحساب تفاوت دارد.

در کل برای بدست آوردن قیمت قالیشویی معمولا عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شوند. که این عوامل مؤثر عبارتند از:

  • جنس فرش
  • اندازه فرش
  • روش شستشوی فرش
  • تعمیرات فرش.
  • نوع مواد شوینده
  • هزینه بسته‌بندی و ایاب ذهاب
  • سیاست‌های بازاریابی قالیشویی

باید تمامی این هزینه‌ها از ابتدای کار و در زمان تحویل فرش مشخص شود تا مشتری به راحتی بتواند در مورد دادن فرش به یک قالیشویی تصمیم بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا