کسب و کار ایرانیمجله اجتماعیمجله عمومی

نحوه قاب گرفتن تابلو فرش

فرش بالاترین سطح هنر ایرانی است. نام این اثر زیبا «هنر در هنر» بی دلیل نیست. زیرا هنرمندان مختلف چندین هنر مختلف را در قالی بافی ترکیب می کنند. برای درک کامل این زیبایی و ظرافت، مراجعه به فرش فروشی کافی است.

فرش مانند یک فرش معمولی در فرش بافته می شود. این فرش بافته شده در سطح بعدی قرار می گیرد. در نتیجه طراحی این فرش بسیار مهم است. که در صورت عدم انجام صحیح به بافت فرش آسیب می رساند.

بنابراین واضح است که در تعمیر فرش باید بسیار دقت کنید. پس اگر می خواهید بهترین روش قاب بندی فرش را بدانید، با کادوساز همراه باشید.

آشنایی با قاب بندی فرش

برای تزیین تابلو فرش تازه خریداری شده مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پرزهای فرش را بچینید

پرزها (یا الیاف فرش) را تا کنید و قرار دهید تا کاملاً پشت فرش قرار گیرند. تا نخی جلوی فرش نیفتد تا زیبایی تصویر دو چندان شود.

2- فرش را داخل قاب تنظیم کنید

پس از اطمینان از قرار گرفتن تمام پشته ها در پشت تشک، حصیر را داخل قاب نصب کنید و چهار گوشه آن را تنظیم کنید. به طوری که قاب کاملا فرش را بپوشاند. اهمیت این مرحله به ویژه هنگام تمیز کردن فرش برجسته می شود.

3- بشکه ها را به قاب وصل کنید

در مرحله بعد باید فرش را به طرح وصل کنید. برای این کار از یکی از گوشه ها شروع کنید و سنجاق ها را با دست بکشید و سنجاق ها را در مرکز فرش قرار دهید و سفت کنید. به همین ترتیب فرش را با فواصل مناسب در حدود 8 تا 12 سانتی متر به شکل خود قرار دهید. به این مرحله میخ زدن فرش به بدن گفته می شود.

4- از نصب صحیح فرش روی قاب مطمئن شوید

در اینجا کار عملا تمام شده و فرش قاب می شود. کافی است یک بار دیگر مطمئن شوید که تشک به خوبی به قاب چسبیده و تکان نمی خورد. پس از این، می توانید تشک را به دیوار وصل کنید.

نحوه نصب فرش روی دیوار

برای چسباندن ملیله به دیوار، باید چندین ابزار مختلف را از قبل آماده کنید، از جمله:

یک چکش، چهار میخ گرد کوچک (یا میخ گرد کوچک)، یک قلاب فلزی برای اتصال قاب فرش به دیوار، سیم.

پس از تهیه مواد فوق، فرش را طبق دستور زیر روی دیوار نصب کنید:

1- ابتدا دو قلاب فلزی که آماده کرده اید را به قسمت بالای کناره های قاب فرش وصل کنید. توجه داشته باشید که بیشتر این قلاب ها پیچی هستند و به راحتی داخل قاب پیچ می شوند. در نتیجه هیچ مشکلی نخواهید داشت.

2- سپس سیم فلزی را چند بار دور آن بپیچید سپس آن را به قلاب طرف دیگر متصل کرده و دور آن بپیچید. در اینجا بهتر است طول سیم را کمی بیشتر کنید، زیرا بهتر است دو یا سه تکه درست کنید تا سالم بماند. این سیم را کمی جدا کنید تا مرکز آن به بالای قاب برسد.

3- از پشت پنل چلاس را تنظیم کنید (به طوری که روی پشت تشک بیفتد) و سپس سیم را به سمت بالا بکشید تا کاملاً سفت شود.

4- سه میخ مثلثی شکل (یکی در بالا، یکی در وسط و دو تا در پایین و کناره ها) در دیوار قرار دهید.

5- فرش را روی دو میخ پایینی قرار دهید و سیم فلزی را روی میخ بالایی قرار دهید. در این مرحله می توانید با تغییر طول سیم فلزی شیب حصیر روی دیوار را تنظیم کنید.

چند نکته در مورد خرید، قاب بندی و نصب تابلو فرش

هنگام خرید دقت کنید که قاب آن با فرش مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر فرش طرحی سنتی دارد، قاب چوبی انتخابی عالی است.

· اگر رنگ استفاده شده در فرش گرم و تیره است، رنگ قاب خنثی (مانند کرم یا خاکستری روشن) را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود و چشم بیننده را تحت فشار قرار ندهد.

هنگام نصب تابلو فرش، وزن پنل و استحکام میخ هایی که استفاده می کنید را در نظر بگیرید.

ارتفاع تابلو هنگام نصب باید به گونه ای باشد که تابلو مستقیماً به داخل اتاق نشیمن نگاه کند بدون اینکه برای دیدن آن نیاز باشد سر خود را بیش از حد معمول خم کنید (توصیه می شود مرکز تابلو حدود 150 سانتی متر از تابلو فاصله داشته باشد) . خاک).

· در صورت نیاز به خدمات ویژه برای نصب یا نظافت فرش های با ارزش می توانید روی کمک کارشناسان اسپارد حساب کنید. کارشناسان ما فرش و موکت شما را با استفاده از جدیدترین روش ها شستشو می دهند و آماده چسباندن آنها به صورت نو هستند.

دکمه بازگشت به بالا