مجله علمی و سلامت

آیا وقت بازگشایی مدارس فرا رسیده بود؟ | زنگ خطری که یک نظرسنجی به صدا درآورد

مهمترین دلیل بازگشایی مدارس کشور سؤال در مورد کیفیت آموزش و تأثیر آن در ترک تحصیل دانش آموزان و نابرابری آموزشی است.

کندوج ، جلال کریمیان ، دانشجوی دکترا فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه تهران ، از روز شنبه 17 اردیبهشت در حال بازگشایی بازگشایی مدارس دولتی و دولتی است و مهمترین دلایل باز شدن مدارس برای جلوگیری از ترک دانش آموزان است. اطلاعات مربوط به تفاهم نامه منتشر شده توسط مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری به شرح زیر است:

در اوایل هفته جاری ، دولت اعلام کرد مدارس در مناطق خطرناک کشور در 17 مه بازگشایی می شوند. این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد از آنجایی که دفتر مرکزی Corona در ابتدا اعلام کرد که مدارس و دانشگاه ها آخرین مکانهایی برای بازگشایی هستند. جامعه پزشکی نسبت به این تصمیم خوش بین نیست و برخی افراد به دلیل نگرانی از این بیماری از نظر روانشناختی آمادگی ندارند که دانش آموزان خود را به مدرسه بفرستند. با وجود این اعتراضات ، مدافعان مدرسه مجدداً در حمایت از موضع خود استدلالهای اساسی دارند.

مهمترین دلیل برای بازگشایی مدارس کشور سؤال در مورد کیفیت آموزش و تأثیر آن بر عدم موفقیت و نابرابری در آموزش است. در طی دو ماه گذشته ، معلمان و مدارس تلاش های چشمگیری را برای دسترسی دانش آموزان به آموزش از راه دور انجام داده اند. با این حال ، برنامه های اولیه حاکی از آن است که دسترسی به آموزش لزوماً منجر به آموزش کیفیت نمی شود و این کمبود منجر به کاهش طولانی مدت یادگیری دانش آموزان در سال های آینده خواهد شد. شدت این مشکل زمانی واضح تر می شود که می دانیم قربانیان اصلی دانش آموزان مناطق کم درآمد کشور خواهند بود. عدم افتتاح مدرسه به معنای تأثیر دومینو بر یادگیری غیر شیمیایی است.

نتایج مطالعه رضایت از یادگیری از راه دور

در همین راستا ، مرکز ریاست جمهوری مطالعات استراتژیک نظرسنجی آنلاین را در هفته اول ماه مه انجام داد. در این بررسی از دانش آموزان و والدین خواسته شد تا رضایت خود را از نتایج آموزش از راه دور در مدارس شرح دهند. در مدت پنج روز ، بیش از 20،000 نفر در نظرسنجی شرکت کردند و زنگ های هشدار جدی را برای تصمیم گیری کشور ارائه دادند.

پانزده هزار نفر از پاسخگویان در مدارس دولتی نظرسنجی کرده اند و 61 درصد (حدود 10،000) آموزش از راه دور را “ضعیف” ارزیابی کرده اند.
نتایج یک نظرسنجی آنلاین که توسط مرکز مطالعات استراتژیک انجام شده است
با مشارکت بیش از 15000 پاسخ دهنده در سراسر کشور

این نظرسنجی ، همراه با اطلاعات و اخبار گسترده از سراسر کشور ، نشان می دهد که در سال تحصیلی جاری ، آموزش ناکافی ممکن است کافی نباشد و ما باید در مناطقی که خطر کمتری دارد ، مجدداً مدارس را بازگشایی کنیم.

دلیل دیگری که بازگشایی مدارس را توجیه می کند ، بازگشایی کلیه مشاغل در معرض خطر در بیشتر مناطق کشور است. وقتی یک رابطه تجاری در شهرها برقرار شود ، حداقل باید یک وسیله برای انتقال بیماری به هر خانواده وجود داشته باشد. به همین دلیل ، تأثیر متناسب پذیرش مجدد مدارس بسیار کمتر از سایر مشاغل است. یک مطالعه جدید توسط دانشگاه UCL انگلستان این ادعا را تأیید می کند. در این مطالعه مشخص شد که تأثیر تعطیلی مدارس در جلوگیری از شیوع بیماری در مقایسه با سایر اقدامات فقط 2 تا 4 درصد بوده است.

آگاهی از تصمیمات سایر کشورها نیز در این زمینه مفید است. فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که این هفته مدرسه خود را بازگشایی کرد. آمار کشته شدن کورونا در فرانسه چهار برابر بیشتر از ایران است و بسیاری از مشاغل هنوز بازگشایی نشده اند. مانند فرانسه ، سایر کشورهای اروپایی یا مدارس خود را افتتاح کرده اند یا قصد دارند این کار را انجام دهند. تمرکز روی ثبت نام مجدد در این کشورها بدان معنی است که مقامات آنها متعهد به اثربخشی سیستم آموزشی و درک حساسیت آن هستند.

ارائه دوباره مدرسه به معنای نادیده گرفتن همه گیر نیست. این معمولاً امکان پذیر نیست و باید اقدامات خاصی را دنبال کنید. مسافت اجتماعی ، ضد عفونی کردن فضای مدرسه و بررسی موارد مشکوک اولین شرایط برای بازگشایی است. در عین حال ، مدارس با تقسیم کلاس ها و دانش آموزان به دو گروه و حضور این دو گروه بویژه در مدرسه می توانند جمعیت مدرسه را کاهش دهند. علاوه بر این ، برای مقابله صحیح با اضطراب جامعه ، می توان اظهار داشت که حضور در مدرسه برای آن دسته از دانش آموزانی که خانواده های آنها بر آموزش آنها نظارت دارند اختیاری است.

همه این استدلال ها و راه حل ها مبتنی بر ملاحظات سیاست است. آموزش و پرورش مهمترین نهاد برای مقابله با نابرابری های معلولیت است و باید متعهد به ارائه آموزش خوب برای همه اقشار جامعه باشد. سالهاست که یک سیاست نادرست باعث شده است که آموزش و پرورش بیشتر تولید شود و بیشترین هزینه برای جامعه هزینه کند. . بدون شک ، این به معنای قربانی کردن سلامتی کودکان و نوجوانان برای آموزش نیست ، بلکه به معنای فراهم کردن شرایط لازم برای هر دو است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا