مجله ورزشی

وحدت حوزه و دانشگاه مرجعیت علمی را کامل می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه محلی خبرگزاری آنا از بیرجند، سیدحسن هاشمی در سمینار ویژه حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در این سمینار با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه و دانشگاهی که در سال 1380 برگزار می شود، تلاش می کنیم. صومعه و دانشگاه دو نهاد مقدس هدف والای توسعه و اعتلای کشور و ساختن جامعه و تمدن را دارند و مهمترین عنصری که قدرت علمی را به کمال می رساند، وحدت حوزه و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از اهداف متعالی و والای نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند، قدرت علمی کشور است. «افزایش ارتباط، همدلی و هم افزایی دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه تأثیر و برکت ارزنده ای در عرصه های مختلف برای جامعه دارد و زمینه را برای پیوند متعالی ارزش ها و نیازهای جامعه ایجاد می کند. ادامه مطلب)

حوزه و دانشگاه باید در یک افق هماهنگ بروند

یکی از اعضای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز درباره ابعاد و اهمیت ادغام حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه باید هماهنگ حرکت کنند. جلسات هم اندیشی که برای تحکیم انسجام حوزه و دانشگاه با همکاری علما و طلاب بیرجندی برگزار شد، بسیار خوب و موفق بود و امام خمینی (ره) هم حوزه و هم دانشگاه را محترم می شمرد و همواره تاکید می کردند که این دو باید پیوند قوی داشته باشند. . .

علی ذوالم تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی را مطرح می کند که نیازمند تفکر محوری است و این تفکر محوری نیز به چیزی به اندازه تفکر در وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد. باید تلاش کنیم در گفتمان علمی حوزه و دانشگاه به وحدت معرفتی برسیم.

حوزه و دانشگاه رکن اصلی جامعه است

قائم مقام مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی وی در ادامه گفت: حوزه و دانشگاه نهادهایی هستند که در واقع انعکاس کل جامعه هستند و انسجام آنها زمینه افزایش نیروها و تقویت و پیشرفت کشور را فراهم می کند.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده ادامه داد: سربلندی یکی از مهمترین ارکان وحدت حوزه و دانشگاه است. پیوندهای مستحکم حوزه و دانشگاه موجب تقویت انسجام اجتماعی در جامعه و جلوگیری از تهدیدها و چالش هایی که ممکن است در روند پیشرفت و قدرت کشور ایجاد شود، می شود.

حجت‌الاسلام مرتضی مرادی، دبیر ائتلاف حوزه و دانشگاه در استان خراسان جنوبی نیز از تشکیل سلسله جلسات وحدت‌بخشی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و برنامه‌های آتی این وزارتخانه در سال جاری خبر داد.

طلاق / 4121/4062 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا