مجله فرهنگ

بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند

کندوج / خراسان رضوی رئیس حزب قرآن و عترت مجلس مشورتی ایسلند و با اشاره به ضعف سیستم آموزشی در آموزش قرآن گفت: متأسفانه ما نسبت به برخی برنامه ها و فعالیت ها در زمینه آموزش و پرورش در ارتباط واکنش بدی نشان دادیم. با قرآن “این واقعیت که تنها 720 ساعت از دانش آموزان در طول 12 سال تحصیل قرآن می خوانند ، اما بیش از 60 درصد دانش آموزان خواندن و خواندن قرآن را نمی دانند ، ضعف سیستم آموزشی و قرآن را نشان می دهد.” سازمان دهندگان an

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در اختتامیه جشنواره قرآنی ترانه وحی که امروز 22 مهرماه در هتل مدینه رضا مشهد برگزار شد ، با اشاره به سخنرانی امام حسن عسکری (ع) در زمینه آموزش و پرورش: امام حسن عسکری (ع) (ع) او می گوید: “کار به معنای آموزش یک فرد نادان و بازگشت معتاد از عادت او بسیار دشوار است ، این کار شبیه یک معجزه است.” در واقع ، این بیانیه تأکید نمی کند که فرد نادان به سمت افراط گرایی یا تحقیر حرکت می کند.

وی با بیان اینکه اگر فردی به رفتار عادت کند و ملکه رفتار خود شود ، قدرت ترک آن را نخواهد داشت ، افزود: در زندگی آنها شکل می گیرد ، اما متأسفانه در تربیت فرزندانمان این کار را نکرده ایم. این چیزها نباید فقط چیزهای سطحی باشند ، بلکه ایمان ، نگاه به خدا و توحید باید بر عمق رفتار آنها حاکم باشد.

رئیس حزب قرآن و عترت مجمع مشورتی ایسلند گفت: آنچه امروز در جامعه ما مضر است این است که روح توحید در وجود بشر حاکم نشده است و عدم حاکمیت قوانین الهی و آموزه های دینی در اعماق وجود انسان در حال حاضر یک پیامد است. “ما انجام می دهیم. هر چه بیشتر از آموزه های الهی ، قرآن و اهل بیت (ع) فاصله بگیریم ، مشکلات جامعه را محدودتر کرده و به مردم آسیب می رساند. تنها راه بشر برای برون رفت از بحران آینده قرآن و اهل بیت (ع) است.

پژمانفر با بیان اینکه ارتباط با قرآن ، قرائت و تجوید پنجره ای برای ورود به معرفت الهی است ، خاطرنشان کرد: این یکی از ضروریاتی است که باید به آن بپردازیم. ما چاره ای جز حرکت در راه معرفت الهی نداریم. آرامش را می توان در زندگی کسانی مشاهده کرد که امروزه توانسته اند دانش الهی را در خانواده ها ، جوامع و محیط های خود به اشتراک بگذارند.

شما باید از ساحل قرآن عبور کرده و به اعماق دریای معرفت الهی برسید

وی در حالی که از فعالیت های قرآن در جشنواره آواز وحی تمجید می کرد ، ادامه داد: من به موزه هایی که برنامه های قرآنی را با کودکان و جوانان برگزار می کنند تبریک می گویم. نوزادان و نوجوانان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که در خواندن و خواندن قرآن نباید تنها باشند ، زیرا توقف در این امور مانند ایستادن در ساحل است. در این راه باید مانند شناگر قوی و ماهر به دریا بروید تا مرجان و مروارید به دست آورید.

نماینده مردم مشهد در جلسه مشورتی داعش اظهار داشت که اگر در ساحل قرآن نمانید و اگر می خواهید به اعماق قرآن برسید ، چاره ای جز عبور ندارید. ساحل: اگر امروز بتوانیم قرآن را در زندگی آنها آشنا کنیم ، آینده آنها همان خواهد بود. به گفته امام حسن عسکری (ع) ، اگر روحیه و رفتار فرد در کودکی به این شکل شکل بگیرد ، در آینده نمی تواند آن را رها کند. وقتی شخصی صبح از خواب بیدار می شود و قرآن می گوید ، قرآن او را در سنگر خود نگه می دارد و تا پایان عمر به همان سمت می رود.

پیش بینی مسائل قرآن در قانون برنامه هفتم مجلس مشورتی ایسلند

پژمانفر با اشاره به انتظارات موضوعات مربوط به فرهنگ قرآن در قانون برنامه هفتم مجلس شورای ایسلند ، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه به این شکل به مجلس شورای اسلامی می آید. قرآن تا ما بتوانیم از دستور مقام معظم رهبری در مورد حفظ قرآن کریم پیروی کنیم که “ما باید 10 میلیون یادآور قرآن داشته باشیم.” راه دستیابی به این امر کمک و کمک به سازمانها و سازمانهای قرآنی است. البته حفظ قرآن فقط حفظ 30 جزء نیست و حتی کمتر از آن را می توان در نظر گرفت ، بلکه باید به سمتی برویم که هر خانواده یک تفاهم نامه از قرآن داشته باشد.

رئیس حزب قرآن و عترت مجمع مشورتی ایسلند گفت: در حال حاضر وزیران علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را به اجرای برنامه های قرآنی در زمینه های مختلف مطالعاتی محول کرده ایم. دستور کار وزارت آموزش و تعاون ، کار و امور اجتماعی نیز تنظیم شده است. اگر کسی در این کشور می تواند فارسی بخواند و بنویسد ، باید قرآن نیز بخواند. معقول نیست که در کشوری با نظام اسلامی ، نمی توان بر خواندن قرآن تسلط داشت.

پژمان فر ادامه داد: امسال در یازدهم اردیبهشت شورای اسلامی مسائل قرآن با جدیت بیشتری بررسی شده و مفاد موضوعات قرآن در قانون برنامه هفتم مطرح شده است. امیدواریم با این اقدامات بتوانیم منشأ برخی تغییرات باشیم. یکی از دستور کارهای جلسات ما در هفته های آینده ، ایجاد شورای توسعه ولسوالی است که یک وظیفه قانونی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا