مجله حوادث

از واکسن کرونا برای آتش‌نشانان تهرانی خبری نیست

با شیوع ویروس کرونا در کشور ، نیروهای آتش نشانی تهران نیز اقدامات گسترده ای برای مقابله با ویروس انجام دادند و از اولین نیروهایی بودند که در طرح ضد عفونی خیابان ها برای طراحی ماشین آلات برای این کار شرکت داشتند ، اما اکنون به نظر می رسد بیشتر بیش از یک سال پس از ورود ویروس به کشور ، واکسیناسیون آنها در اولویت نبوده است ، موضوعی که سخنگوی آتش نشانی تهران نیز به آن اعتراض دارد.

سید جلال ملکی ، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در تهران ، در مصاحبه با کندوج تأکید کرد وی گفت: نیاز به واکسیناسیون آتش نشانان در برابر تاج ، با توجه به اینکه آتش نشانان در عملیات حضور دارند و باید در لحظات دشوار کمک کنند ، ایمنی در برابر بیماری کوید بیماری ضروری است.

وی ادامه داد: هفته گذشته دو نفر از همکاران ما در سازمان آتش نشانی تهران بر اثر بیماری عروق ویروس کرونا قلب جان خود را از دست دادند. “این همکاران نیروهای عملیاتی نبودند. یکی از این عزیزان حدود یک ماه بازنشسته شده بود.

ملکی ادعا کرد که طبق آخرین تحقیقات ما ، بیش از 2 آتش نشان در تهران به Covid آلوده شده اند ، و گفت: “آتش نشانی تهران اولین سازمانی در شهرداری تهران است که ستادی برای مقابله با بیماری عروق ویروس کرونا قلب و ضدعفونی کردن شبانه روز خیابان ها. “انجام داد ما حتی چند کامیون مخصوص ضدعفونی شهری ساختیم و آتش نشانی تهران به دلیل کرونا یک روز تعطیل نشده است.

وی ادامه داد: این تعطیلی نیروهای آتش نشانی به این معنی بود که اگر سه آتش نشان تاج را به ایستگاه برده و در مرخصی بودند ، فشار بر سایر افرادی که در ایستگاه بودند فشار وارد می شد.

مالکی گفت: “وقتی آتش نشانان به صحنه می آیند ، نمی دانند افراد حاضر بیمار هستند یا نه.” برای بیرون آوردن مردم ، آتش نشانان گاهی مجبور می شوند آنها را در آغوش بگیرند ، گاهی اوقات باید به کسانی که کمک می خواهند ماسک تنفسی بدهند و سپس دوباره همان ماسک را تنفس می کنند و آتش نشانان از کجا می دانند تنفس کسی سالم است یا نه؟ نه؟

وی افزود: در عملیات نجات ، آتش نشانان با خون مردم نیز سر و کار دارند. “همه اینها نشان می دهد که آتش نشانان نسبت به دریافت واکسن Covid Va اولویت دارند.

ملکی گفت: در این زمینه مکاتباتی با نهادهای مسئول انجام شده است اما علی رغم وعده داده شده متاسفانه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. هیچ یک از آتش نشانان و آتش نشانان تهران هیچگاه اقدام به خشونت نکرده اند ، اما با توجه به شرایط کاری آتش نشانان ، واکسیناسیون آنها یک اولویت واقعی است.

ملکی گفت: تعداد کل آتش نشانان تهران حدود 557 نفر است. این افراد به همه مردم خدمت می کنند و از نزدیک با مردم در ارتباط هستند.

وی با اشاره به زندگی مشترک آتش نشانان در ایستگاه های آتش نشانی گفت: تمام امکانات برای پیگیری سوابق در ایستگاه های آتش نشانی فراهم شده است ، اما با این وجود آتش نشانان مدت طولانی با هم و در ایستگاه ها زندگی می کنند. “به همین دلیل است که اگر هر یک از این موارد افراد درگیر بیماری ویروس کرونا قلب هستند ، این باعث آشکار شدن افراد دیگر می شود.

وی گفت: “نمی توان از ماسك به درستی روی زمین استفاده كرد.” آیا یک آتش نشان که باید از پله های طبقه آخر بالا برود می تواند ماسک بپوشد؟

ملکی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی هرگز نخواستند که در اولویت اول قرار بگیرند اما اکنون پس از واکسیناسیون برخی گروه ها انتظار داشتیم حداقل در اولویت سوم قرار بگیریم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: “ما همچنین در اخبار شنیدیم كه آتش نشانان یكی از شهرها تاكنون واكسین شده اند و این خبر بسیار خوبی است.” اما واكیناسیون كامل آتش نشانان در همه شهرها ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا