مجله عمومی

میانگین واکسیناسیون در قم ۱۵ درصد پایین‌تر از نرخ کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین؛ محمدرضا قدیر ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری; هماهنگی و مدیریت اقدام در مقابله با بحران استان که در محل تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: میانگین واکسیناسیون در قم 15 درصد کمتر از نسبت کشوری است.

وی افزود: 62 درصد مردم قم دوز اول و 49 درصد دم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، تاجی داریم که در دسترس مردم است و زیرساخت های خوبی در روستاها وجود دارد.

به گفته این مسئول؛ توسعه بیماری در استان قم روند نزولی داشته و اکنون در وضعیت مساعدی قلبی هستیم. در حال حاضر 145 بیمار بیمارستانی داریم و میانگین مرگ و میر ما 2 فوتی است که کمتر از میانگین کشوری است. اگر این روند ادامه پیدا کند، وضعیت قم آبی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برخی بازگشایی ها و کاهش محدودیت ها گفت: هرگونه محدودیت یا بازگشایی باید به صورت معقول و بر اساس قانون و نظارت ها تقویت شود و دغدغه ما حضور دانش آموزان در مدارس.”

قدیر افزود: با توجه به نبود تهویه در مدارس منطقه، پنجره کلاس ها باید باز باشد، بنابراین در این زمینه آنفولانزا در دانش آموزان افزایش یافته است و حتی موارد مثبت عروق ویروس کرونا در بین دانش آموزان داریم. . دانش آموزان، و این یک نگرانی است. «اگر مثبت باشد، کل کلاس یا حتی آن مدرسه باید تعطیل شود.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون دانشجویان دانشکده پزشکی گفت: 89 درصد دانشجویان پزشکی واکسینه شده اند و کلینیک 24 ساعته در شهرستان کهک راه اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا