مجله علمی و سلامت

واکسیناسیون ۲۳۰ هزار اتباع غیرایرانی علیه سرخک؛ تاکنون

به گزارش شفاف، دکتر. سید محسن زهرایی به مناسبت هفته واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و سایر گروه های هدف جامعه است.

وی افزود: در سال های اخیر کشورها سعی کرده اند از ابتکارات و اقدامات مختلفی برای بهبود برنامه واکسیناسیون گروه های هدف استفاده کنند. به عنوان مثال، در مناطق مختلف سازمان بهداشت جهانی، ایده ای برای برگزاری هفته واکسیناسیون مطرح شد که از سال 2000 تا 2010 در دو یا سه منطقه سازمان بهداشت جهانی و سپس در برخی از کشورهای عضو شرق آغاز شد. مدیترانه از جمله ایران. در نهایت، با توجه به نتایج خوب جلب مشارکت جامعه و تقویت برنامه واکسیناسیون، کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی در نشست سالانه در ماه می 2012 توافق کردند که همه ساله در تمام کشورهای جهان، هفته آخر ماه آوریل، انجام شود. هفته جهانی واکسیناسیون نامیده می شود.

زهرایی گفت: معمولا کشورها از این فرصت برای رسیدن به اهدافی استفاده می کنند. اولین مورد برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و جامعه پزشکی است که در مورد برنامه واکسیناسیون و اهمیت آن آموزش کافی دریافت کنند. گروه های تلفن همراه به مناطق دور افتاده روستایی سفر می کنند و برنامه های آموزشی را برای بسیج جامعه و آموزش خانواده ها اجرا می کنند و در نهایت حمایت کشور برتر را به دست می آورند. سیاست گذاران سلامت

رئیس گروه ایمونولوژی و پیشگیری از واکسن‌های مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: امسال به‌دلیل ایجاد اختلال در حرم مطهر، به‌جای هفته اول اردیبهشت، این برنامه را در هفته آخر اردیبهشت برگزار می‌کنیم. ماه رمضان.» و از شنبه 15 تا 20 اردیبهشت ماه هفته واکسیناسیون در کشورمان برگزار می شود و دانشکده های علوم پزشکی نیز برنامه هایی را اجرا می کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، زهرایی گفت: در حال حاضر با اپیدمی سرخک در کشورهای همسایه مواجه هستیم که در کشور ما نیز مواردی را در پی داشته است، بنابراین اقدامات واکسیناسیون سرخک برای افراد واکسینه نشده از جمله افغان‌ها در دستور کار قرار گرفته است. تا امروز 230 هزار نفر در خارج از ایران علیه سرخک واکسینه شده اند و این طرح هفته آینده به نام هفته واکسیناسیون با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

در پایان رئیس اداره واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری ها که مرکز کنترل بیماری های واگیر وزارت بهداشت را واکسینه کرده است، گفت: امیدواریم هفته واکسیناسیون فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی از نتایج ارزشمند برنامه واکسیناسیون باشد. . در دنیا و در ایران «این هفته حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا